مجمع سلامت استان مرکزی رویکرد اجتماعی را دنبال می کند
جواد اتابکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه برخی از عطاری ها محصولات سالم و مورد تأیید بهداشت را عرضه نمی کنند و در برخی عطاری ها شاهد فروش و توزیع دارو هستیم در حالی که مجوز این کار را ندارند.
وی ادامه داد: همچنین برخی باشگاه های ورزشی در استان مرکزی، مکمل و داروهای غیر مجاز را میان جوانان توزیع می کنند که این یک تهدید بزرگ برای سلامت به حساب می آید.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: علاوه بر این موارد لزوم آموزش به دامداران و مرغداران در مورد استفاده مناسب از آنتی بیوتیک در دام و طیور و آموزش نحوه استفاده از سموم در محصولات کشاورزی و همچنین نه به خرید کالاهای سلامت محور از طریق مجاری غیر قانونی و فضای مجازی نامعتبر و… موجب شد تا شعار مجمع سلامتی که امسال برای استان انتخاب شد، خودمراقبتی آری، خود درمانی هرگز باشد.
اتابکی گفت: ️تمامی دستگاه های اجرایی و ادارات استان و همچنین سمن ها و دهیاران و شوراها و دامداران و کشاورزان باید در کنار دانشگاه علوم پزشکی اراک کمک کنند تا بتوانیم موضوع اجتماعی شدن سلامت را نهادینه و دغدغه های سلامت مردم را مرتفع کنیم و شاهد ارتقا سلامت و سواد سلامت مردم باشیم.
وی بیان کرد: خروجی برگزاری این مجامع سلامت شامل ارتقا سواد سلامت مردم ارتقا سطح بهداشت و درمان است که به مدت ۱ سال برنامه های تدوین شده با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی استان در استان و شهرستان ها اجرا و برنامه ها به صورت ۳ ماه یکبار ارزیابی خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ادامه داد: مجامع سلامت در سال جاری در راستای اجتماعی شدن سلامت و ارتقا سواد سلامتی مردم و با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و همکاری قشرهای مختلف از جمله دستگاه های اجرایی و ادارات، مدارس، دانشگاه ها، سمن ها، دهیاران، شوراها، کشاورزان و دامداران برگزار می شود.
اتابکی اظهار کرد: برنامه عملیاتی مجامع تدوین و به مدت یک سال با همکاری تمامی دستگاه ها و در بخش های مختلف آموزشی، توانمندسازی، تولید محتوا و… اجرا خواهد شد و اختتامیه مجامع سال آینده با شروع پنجمین دوره مجامع برگزار می شود.
وی ادامه داد: استان مرکزی اولین استانی است که در کشور چهارمین مجمع را برگزار می کند و بر اساس اعلام نظر کارشناس مجامع سلامت وزارت بهداشت شعار امسال استان مرکزی به عنوان شعار غالب مجامع کشور انتخاب شد.
اتابکی گفت: عملکرد شهرستان ها در اجرای برنامه مجامع به صورت هر ۳ ماه یک بار بررسی و در پایان از شهرستان های برتر تقدیر می شوند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: مجمع استانی هم ۳ بهمن با حضور استاندار و معاون وزیر بهداشت و معاون رئیس سازمان اجتماعی کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین برخی باشگاه های ورزشی در استان مرکزی، مکمل و داروهای غیر مجاز را میان جوانان توزیع می کنند که این یک تهدید بزرگ برای سلامت به حساب می آید.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: علاوه بر این موارد لزوم آموزش به دامداران و مرغداران در مورد استفاده مناسب از آنتی بیوتیک در دام و طیور و آموزش نحوه استفاده از سموم در محصولات کشاورزی و همچنین نه به خرید کالاهای سلامت محور از طریق مجاری غیر قانونی و فضای مجازی نامعتبر و… موجب شد تا شعار مجمع سلامتی که امسال برای استان انتخاب شد، خودمراقبتی آری، خود درمانی هرگز باشد.
اتابکی گفت: ️تمامی دستگاه های اجرایی و ادارات استان و همچنین سمن ها و دهیاران و شوراها و دامداران و کشاورزان باید در کنار دانشگاه علوم پزشکی اراک کمک کنند تا بتوانیم موضوع اجتماعی شدن سلامت را نهادینه و دغدغه های سلامت مردم را مرتفع کنیم و شاهد ارتقا سلامت و سواد سلامت مردم باشیم.
وی بیان کرد: خروجی برگزاری این مجامع سلامت شامل ارتقا سواد سلامت مردم ارتقا سطح بهداشت و درمان است که به مدت ۱ سال برنامه های تدوین شده با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی استان در استان و شهرستان ها اجرا و برنامه ها به صورت ۳ ماه یکبار ارزیابی خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ادامه داد: مجامع سلامت در سال جاری در راستای اجتماعی شدن سلامت و ارتقا سواد سلامتی مردم و با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و همکاری قشرهای مختلف از جمله دستگاه های اجرایی و ادارات، مدارس، دانشگاه ها، سمن ها، دهیاران، شوراها، کشاورزان و دامداران برگزار می شود.
اتابکی اظهار کرد: برنامه عملیاتی مجامع تدوین و به مدت یک سال با همکاری تمامی دستگاه ها و در بخش های مختلف آموزشی، توانمندسازی، تولید محتوا و… اجرا خواهد شد و اختتامیه مجامع سال آینده با شروع پنجمین دوره مجامع برگزار می شود.
وی ادامه داد: استان مرکزی اولین استانی است که در کشور چهارمین مجمع را برگزار می کند و بر اساس اعلام نظر کارشناس مجامع سلامت وزارت بهداشت شعار امسال استان مرکزی به عنوان شعار غالب مجامع کشور انتخاب شد.
اتابکی گفت: عملکرد شهرستان ها در اجرای برنامه مجامع به صورت هر ۳ ماه یک بار بررسی و در پایان از شهرستان های برتر تقدیر می شوند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: مجمع استانی هم ۳ بهمن با حضور استاندار و معاون وزیر بهداشت و معاون رئیس سازمان اجتماعی کشور برگزار می شود.
AI Chatbot
💬 Hi! Want to know more about “مجمع سلامت استان مرکزی رویکرد اجتماعی را دنبال می کند”? I’m here to guide you.