آکسفام: یمن درگیر بحران به فراموشی سپرده شده وبا است
سازمان بین المللی امدادرسانی «آکسفام» اعلام کرد که یمن از بحران فراموش شده وبا رنج می برد و با فرارسیدن موسوم بارندگی ها خطر افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آکسفام در بیانیه ای تاکید کرد: تعداد یمنی های مبتلا به وبا احتمالا با آغاز فصل بارندگی در آوریل افزایش می یابد، این در حالیست که سازمان های بهداشتی و درمانی یمن در آستانه فروپاشی هستند.
در این بیانیه آمده است، تعداد کل موارد مشکوک به ابتلا به وبا از ژانویه ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۹ میلادی دو میلیون و ۲۵۳ هزار و ۴۸۸ تن بود.
همچنین در بیانیه یاد شده آمده است: شیوع وبا در یمن در سال ۲۰۱۹ در رتبه دوم جهان بود به طوری که بیش از ۸۶۰ مظنون ابتلا به وبا در این کشور شناسایی و رصد شد.
آکسفام در ادامه تاکید کرد، موارد ابتلا به وبا همچنان روبه فزونی است و درگیری ها تلاش های انجام شده برای حل این بحران فراموش شده را به حالت تعویق درآوردند و استان های شمالی یمن به دلیل کمبود آب با خطر بزرگی مواجه هستند.
محسن صدیقی، مدیر دفتر آکسفام در یمن نیز اظهار کرد: موارد ابتلا به وبا هنوز در سطوح مشابه سال گذشته هستند و ترسناک است که به این بحران مستمر توجه کمی می شود.
صدیقی گفت: بحران یمن به طور کلی ساخته دست انسان هاست و کسانی که به تجهیز همه طرف های جنگ به سلاح ادامه می دهند، مسؤول پیامدهای ویرانگر آن هستند.
بخش درمان یمن به دلیل درگیری های بالا گرفته، از محرومیت شدید رنج می برد و این کمبودها موجب شیوع بیماری های واگیردار و تعطیلی بسیاری از مراکز درمانی شده اند.
انتهای پیام
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آکسفام در بیانیه ای تاکید کرد: تعداد یمنی های مبتلا به وبا احتمالا با آغاز فصل بارندگی در آوریل افزایش می یابد، این در حالیست که سازمان های بهداشتی و درمانی یمن در آستانه فروپاشی هستند.
در این بیانیه آمده است، تعداد کل موارد مشکوک به ابتلا به وبا از ژانویه ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۹ میلادی دو میلیون و ۲۵۳ هزار و ۴۸۸ تن بود.
همچنین در بیانیه یاد شده آمده است: شیوع وبا در یمن در سال ۲۰۱۹ در رتبه دوم جهان بود به طوری که بیش از ۸۶۰ مظنون ابتلا به وبا در این کشور شناسایی و رصد شد.
آکسفام در ادامه تاکید کرد، موارد ابتلا به وبا همچنان روبه فزونی است و درگیری ها تلاش های انجام شده برای حل این بحران فراموش شده را به حالت تعویق درآوردند و استان های شمالی یمن به دلیل کمبود آب با خطر بزرگی مواجه هستند.
محسن صدیقی، مدیر دفتر آکسفام در یمن نیز اظهار کرد: موارد ابتلا به وبا هنوز در سطوح مشابه سال گذشته هستند و ترسناک است که به این بحران مستمر توجه کمی می شود.
صدیقی گفت: بحران یمن به طور کلی ساخته دست انسان هاست و کسانی که به تجهیز همه طرف های جنگ به سلاح ادامه می دهند، مسؤول پیامدهای ویرانگر آن هستند.
بخش درمان یمن به دلیل درگیری های بالا گرفته، از محرومیت شدید رنج می برد و این کمبودها موجب شیوع بیماری های واگیردار و تعطیلی بسیاری از مراکز درمانی شده اند.
انتهای پیام
AI Chatbot
💬 Hi! Want to know more about “آکسفام: یمن درگیر بحران به فراموشی سپرده شده وبا است”? I’m here to guide you.