ساخت بنای ۷ طبقه در داخل یک مجموعه میراثی بدون کسب پروانه
سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ساخت یک ساختمان ۷ طبقه در حیاط خانه استاد لرزاده که در میراث فرهنگی هم ثبت شده است، گفت: این ساختمان علی رغم اینکه به حریم و زیبایی این اثر ثبت شده لطمه وارد کرده، بدون پروانه هم ساخته شده است.
وی با تأکید بر اینکه این ساختمان نباید در این محل ساخته می شد، ادامه داد: این ساختمان مناسب خانه معمار نیست و بر روی هویت آن اثر منفی می گذارد.
اعطا با بیان اینکه خانه استاد لرزاده در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده، اظهار کرد: اگر میراث می خواست مانع ساخت این ساختمان شود تا به خانه استاد لرزاده لطمه وارد نکند، باید هنگام کسب پروانه این ساختمان موضوع را بررسی می کرد و در صورت وجود مشکل مانع آن می شد، اما اتفاقی که رخ داده این است که برای ساخت این بنای ۷ طبقه هیچ پروانه ای کسب نشده و لذا میراث هم برای بررسی آثار ساخت این ساختمان ورود نکرده و به نوعی مسئله اصلی دور زده شده است.
سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه افرادی که اجازه دادند این ساختمان ساخته شود متخلف هستند، تصریح کرد: آن ها باید پاسخگوی این وضعیت باشند.
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسئولین وقت شهرداری در سال ۹۵ برای ساخت این بنا اجازه دادند، گفت: در شرایط کنونی امکان تخریب این بنا وجود ندارد، شهرداری باید موضوع را بررسی کرده و گزارشی دهد که چگونه این ساختمان در اینجا ساخته شده است.
انتهای پیام/
علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ساخت یک ساختمان ۷ طبقه در حیاط خانه استاد لرزاده که در میراث فرهنگی هم ثبت شده است، گفت: این ساختمان علی رغم اینکه به حریم و زیبایی این اثر ثبت شده لطمه وارد کرده، بدون پروانه هم ساخته شده است.
وی با تأکید بر اینکه این ساختمان نباید در این محل ساخته می شد، ادامه داد: این ساختمان مناسب خانه معمار نیست و بر روی هویت آن اثر منفی می گذارد.
اعطا با بیان اینکه خانه استاد لرزاده در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده، اظهار کرد: اگر میراث می خواست مانع ساخت این ساختمان شود تا به خانه استاد لرزاده لطمه وارد نکند، باید هنگام کسب پروانه این ساختمان موضوع را بررسی می کرد و در صورت وجود مشکل مانع آن می شد، اما اتفاقی که رخ داده این است که برای ساخت این بنای ۷ طبقه هیچ پروانه ای کسب نشده و لذا میراث هم برای بررسی آثار ساخت این ساختمان ورود نکرده و به نوعی مسئله اصلی دور زده شده است.
سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه افرادی که اجازه دادند این ساختمان ساخته شود متخلف هستند، تصریح کرد: آن ها باید پاسخگوی این وضعیت باشند.
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسئولین وقت شهرداری در سال ۹۵ برای ساخت این بنا اجازه دادند، گفت: در شرایط کنونی امکان تخریب این بنا وجود ندارد، شهرداری باید موضوع را بررسی کرده و گزارشی دهد که چگونه این ساختمان در اینجا ساخته شده است.
انتهای پیام/
AI Chatbot
💬 Hi! Want to know more about “ساخت بنای ۷ طبقه در داخل یک مجموعه میراثی بدون کسب پروانه”? I’m here to guide you.