هشدار اتحادیه رستوران دار ها برای مقابله ویروس کرونا / غذاخوری ها چطور در دام کرونا نیفتند؟
اختصاصی/
سیدعلی اصغر میر ابراهیمی رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با شیوع ویروس کرونا در شهر تهران نظارت ها در رستوران ها افزایش یافته است. تمام رستوران های شهر هم اکنون بهداشت را کاملا رعایت می کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
او بیان کرد: به تمام رستوران های شهر نکات ایمنی را ارسال کرده ایم و علاوه بر این می توانند تمام موارد ایمنی و بهداشتی را در سایت اتحادیه مطالعه کنند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.
رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تشریح کرد: تمام رستوران های شهر ملزم هستند از مواد ضدعفونی کننده برای سطوح و تجهیزات و ظروف آشپزخانه با آب ۱۰۰ درجه با شوینده های استاندارد استفاده کنند. علاوه بر این پخت لازم و کافی برای کباب ها و دیگر غذا ها توصیه می شود به طوری که غذاهای کبابی حتما باید مغز پز شوند.
بیشتر بخوانید: سرو شامپاین در رستوران های شبانه/ حکایت دستگاه های ناظری که نظارت نمی کنند
میر ابراهیمی ادامه داد: باید سطوح و فضا های رستوران که در شرایط عادی دسترسی به آن ها دشوار است مثل زیر دستگاه های پخت، گوشه های غیر دسترس فضای آشپزخانه و … با آب جوش و شوینده و با برس شسته شده و خشک شود.
او افزود: میز ها و صندلی ها و دستگیر ها با اسپری های استریل و ضدعفونی کننده ها روزانه چندین بار پاک شود. سرویس های بهداشتی باید با مواد ضدعفونی کننده ها پاک شود درب ها، دستگیره ها، کاسه روشوئی، دستشوئی با مایع دستشوئی و … حداقل روزانه دو بار استریل و با آب جوش شسته شده و خشک شود.
رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس ادامه داد: در تهیه مواد اولیه دقت کافی شود و اینکه منبع تولید آن ها مورد تائید سازمان های بهداشتی باشد. رعایت بهداشت فردی پرسنل در آشپزخانه و سالن پذیرائی و بقیه فضا های رستوران تاکید می شود.
میر ابراهیمی در پایان گفت: هم اکنون به دلیل خبر پخش شدن ویروس کرونا رفت و آمد در رستوران ها کاهش داشته است.
انتهای پیام/
سیدعلی اصغر میر ابراهیمی رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با شیوع ویروس کرونا در شهر تهران نظارت ها در رستوران ها افزایش یافته است. تمام رستوران های شهر هم اکنون بهداشت را کاملا رعایت می کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
او بیان کرد: به تمام رستوران های شهر نکات ایمنی را ارسال کرده ایم و علاوه بر این می توانند تمام موارد ایمنی و بهداشتی را در سایت اتحادیه مطالعه کنند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.
رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تشریح کرد: تمام رستوران های شهر ملزم هستند از مواد ضدعفونی کننده برای سطوح و تجهیزات و ظروف آشپزخانه با آب ۱۰۰ درجه با شوینده های استاندارد استفاده کنند. علاوه بر این پخت لازم و کافی برای کباب ها و دیگر غذا ها توصیه می شود به طوری که غذاهای کبابی حتما باید مغز پز شوند.
بیشتر بخوانید: سرو شامپاین در رستوران های شبانه/ حکایت دستگاه های ناظری که نظارت نمی کنند
میر ابراهیمی ادامه داد: باید سطوح و فضا های رستوران که در شرایط عادی دسترسی به آن ها دشوار است مثل زیر دستگاه های پخت، گوشه های غیر دسترس فضای آشپزخانه و … با آب جوش و شوینده و با برس شسته شده و خشک شود.
او افزود: میز ها و صندلی ها و دستگیر ها با اسپری های استریل و ضدعفونی کننده ها روزانه چندین بار پاک شود. سرویس های بهداشتی باید با مواد ضدعفونی کننده ها پاک شود درب ها، دستگیره ها، کاسه روشوئی، دستشوئی با مایع دستشوئی و … حداقل روزانه دو بار استریل و با آب جوش شسته شده و خشک شود.
رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس ادامه داد: در تهیه مواد اولیه دقت کافی شود و اینکه منبع تولید آن ها مورد تائید سازمان های بهداشتی باشد. رعایت بهداشت فردی پرسنل در آشپزخانه و سالن پذیرائی و بقیه فضا های رستوران تاکید می شود.
میر ابراهیمی در پایان گفت: هم اکنون به دلیل خبر پخش شدن ویروس کرونا رفت و آمد در رستوران ها کاهش داشته است.
انتهای پیام/
AI Chatbot
💬 Hi! Want to know more about “هشدار اتحادیه رستوران دار ها برای مقابله ویروس کرونا #@! غذاخوری ها چطور در دام کرونا نیفتند؟”? I’m here to guide you.