سازمان ملل: ازبکستان تا سال ۲۰۵۸ پنجاه میلیون نفری می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود آورده است که جمعیت ازبکستان در سال ۲۰۵۸ میلادی به ۵۰ میلیون نفر می رسد.
بر اساس این گزارش، در سال های ۲۰۵۷ و ۲۰۵۸ میلادی در ازبکستان حدود ۵۰ میلیون نفر زندگی خواهند کرد و در سال ۲۱۰۰ میلادی جمعیت این کشور می تواند به ۶۵ میلیون نفر برسد.
تحلیلگران تصور می کنند در صورت توسعه نامساعد، جمعیت ازبکستان در اواسط قرن بیست و یکم به ۳۹ میلیون نفر برسد و بعد این شاخص روال نزولی پیدا می کند.
جمعیت این کشور در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۴۳ میلیون نفر می رسد، اما تا ۱۰۰ سال دیگر می تواند تقریبا ۳۵ تا ۳۷ میلیون نفر کاهش پیدا می کند.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، جمعیت قاره آسیا طی ۳۰ سال آینده تا ۲ میلیارد نفر افزایش پیدا می کند و در سال ۲۰۵۰ میلادی در سطح ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر قرار می گیرد.
۵۰ درصد رشد کلی جمعیت در ۳۰ سال آینده به ۹ کشور از جمله هند، نیجریه، پاکستان، کنگو، اتیوپی، تانزانیا، اندونزی، مصر و آمریکا متعلق خواهد بود.
انتهای پیام/ح
بر اساس این گزارش، در سال های ۲۰۵۷ و ۲۰۵۸ میلادی در ازبکستان حدود ۵۰ میلیون نفر زندگی خواهند کرد و در سال ۲۱۰۰ میلادی جمعیت این کشور می تواند به ۶۵ میلیون نفر برسد.
تحلیلگران تصور می کنند در صورت توسعه نامساعد، جمعیت ازبکستان در اواسط قرن بیست و یکم به ۳۹ میلیون نفر برسد و بعد این شاخص روال نزولی پیدا می کند.
جمعیت این کشور در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۴۳ میلیون نفر می رسد، اما تا ۱۰۰ سال دیگر می تواند تقریبا ۳۵ تا ۳۷ میلیون نفر کاهش پیدا می کند.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، جمعیت قاره آسیا طی ۳۰ سال آینده تا ۲ میلیارد نفر افزایش پیدا می کند و در سال ۲۰۵۰ میلادی در سطح ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر قرار می گیرد.
۵۰ درصد رشد کلی جمعیت در ۳۰ سال آینده به ۹ کشور از جمله هند، نیجریه، پاکستان، کنگو، اتیوپی، تانزانیا، اندونزی، مصر و آمریکا متعلق خواهد بود.
انتهای پیام/ح
AI Chatbot
💬 Hi! Want to know more about “سازمان ملل: ازبکستان تا سال ۲۰۵۸ پنجاه میلیون نفری می شود”? I’m here to guide you.