افتتاح طرح افزایش ظرفیت ۲۰ هزار بشکه ای نفت رامشیر- اخبار خوزستان - اخبار استانها تسنیم



به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیزجنوب، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب امروز در آئین افتتاح و بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت فرآورشی ۲۰ هزار بشکه ای نفت واحد بهره برداری رامشیر اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید نفت کشور از موضوعاتی است که در راستای اهداف و سیاسیت های دولت انقلابی سیزدهم قلمداد می شود در این راستا فعالیت های گسترده ای را در سطح شرکت های تابعه پنج گانه مناطق نفت خیز جنوب شاهد هستیم.

علیرضا دانشی افزود: شرکت آغاجاری یکی از شرکت های مهم مناطق نفت خیز جنوب است که سهم قابل توجهی از تولید را به عهده دارد .

وی با اشاره به سابقه اکتشاف میدان رامشیر گفت:با مطالعاتی که اخیرا در میدان رامشیر صورت گرفته میزان ذخایر نفتی این میدان و به تناسب میزان نفت قابل استحصال افزایش یافته که در همین راستا یکی از کارهایی که باید صورت می گرفت افزایش توان ظرفیت فرآوری واحد بهره برداری رامشیر بود.

دانشی افزود: آنچه امروز شاهد هستیم حرکت جهادی است که با تلاش همکاران شرکت آغاجاری انجام شده و زمینه افزایش ظرفیت ۲۰ هزار بشکه ای این واحد را محقق کرده اند.

وی افزود: عملیات تحت الارض میدان رامشیر با هدف افزایش تولید در حال انجام است و همزمان نصب تاسیسات تحت الارض هم باید پیگیری و مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری عنوان کرد: واحد بهره برداری رامشیر در ۱۵ کیلومتری غرب امیدیه در سال ۱۳۴۶ با ظرفیت اولیه ۲۰ هزار بشکه راه اندازی که طی سالیان اخیر با هدف توسعه و افزایش توان تولید، ظرفیت این واحد به ۵۵ هزار بشکه در روز رسید.

جواد تقی زاده با اشاره به اینکه تمام ارز هلدینگ های پتروشیمی و پالایشگاهی در مرکز مبادله عرضه می شود افزود: با توجه به عدم پیشرفت اجرای بخش سطح الارض پروژه نگهداشت و افزایش تولید ۲۷مخزن و پیشرفت در بخش تحت الارض با حفاری و راه اندازی چاه های جدید در این میدان و کمبود ظرفیت نفت نمکی در واحد بهره برداری رامشیر، افزایش ظرفیت فرآورشی ۲۰ هزار بشکه ای نفت محقق و ظرفیت نفت نمکی از ۱۵ به ۳۵ هزار بشکه در روز افزایش و ظرفیت این واحد از ۵۵ به ۷۵ هزار بشکه در روز رسید.

وی افزود: در این پروژه طراحی و انجام مطالعات فنی و مهندسی، نصب فنداسیون، تهیه تفکیک گر، شیرآلات، قطعات مورد نیاز و انجام اصلاحیه های متعدد فرآیندی بر روی خطوط لوله نفت وگاز در واحد بهره برداری رامشیر ،تماما متکی بر توان داخل و با استفاده از منابع و امکانات موجود و بدون هیچ گونه برون سپاری در مدت ۷۰ روز و با تلاش شبانه روزی مجموعه همکاران این شرکت محقق شد.

تقی زاده در ادامه بیان کرد:با راه اندازی چاه شماره ۲۷در شهریور امسال و چاه شماره ۳۱ میدان نفتی رامشیر در روزهای اخیر مجموعا ۴ هزار بشکه در روز به تولید میدان رامشیر افزوده شد که سهم قابل توجهی از هدف افزایش تولید از طرح های عملیات محور افزایش و نگهداشت تولید میدان های منتسب به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب محقق شود.

وی اظهار داشت: نفت تولیدی میدان رامشیر از نوع سنگین است که در حال حاضر با ۲۳ حلقه چاه فعال دارای ۲ مجموعه فرآورش نفت نمکی و شیرین بوده که نفت شیرین به پالایشگاه آبادان و نفت نمکی جهت شیرین سازی به واحد نمکزدایی رگ سفید ۱ ارسال می شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با توجه به کمبود فضا در واحد بهره برداری رامشیر و مشترک بودن خطوط لوله تعدادی از چاه ها و عدم اتصال خطوط لوله جریانی چاه های حفاری جدید، پیشنهاد احداث چندراهه جدید ( ۴۰رشته ) و احداث چندراهه مرحله دوم (جهت تولید از چاه های کم فشار این میدان) ارائه که این پروژه نیز توسط کارکنان توانمند شرکت آغاجاری در حال انجام است.

انتهای پیام/۷۳۵/ن
AI Chatbot

💬 Hi! Want to know more about “افتتاح طرح افزایش ظرفیت ۲۰ هزار بشکه ای نفت رامشیر- اخبار خوزستان - اخبار استانها تسنیم”? I’m here to guide you.