صادرات کیوی از امروز آزاد شد



به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران ، مدیر کل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: صادرات محصول کیوی از امروز ( شانزدهم مهر ) مجددا امکان پذیر شد.

محمود بازاری افزود: با عنایت به تصمیمات جلسه مورخ ۱۳۹۷/۰۶/۲۲ میز ملی صادرات مرکبات و کیوی در استان مازندران با حضور رئیس کل وقت سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان ها و ارگان های ذیربط، تشکل ها و اتحادیه های صادراتی و جمعی از صادرکنندگان کیوی، با هدف جلوگیری از عرضه محصول غیر استاندارد به لحاظ کیفی به ویژه دستیابی به حد مطلوب قند کیوی (حداقل بریکس ۶٫۲) در بازار های هدف، صادرات ارقام مختلف کیوی از تاریخ ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر هر سال طی ابلاغیه شماره ۳۰۴۷۵/۱۰۰/۹۷ مورخ ۹۷/۰۶/۲۶ از همه گمرکات خروجی کشور ممنوع اعلام شد.

وی گفت : این تصمیم به واسطه رعایت شاخص های کیفی محصول کیوی و صیانت از نشان تجاری (برند) این محصول ایرانی از لحاظ کیفیت در بازار های هدف اتخاذ شده است.

بازاری تاکید کرد: البته با توجه به ظرفیت تقاضای بازار های اطراف کشورمان، امکان صادرات بیش از ارقام فعلی وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی هدفمند صادرکنندگان برای حضور پایدار در بازار ها در قالب قرارداد های بلند مدت و ارسال مستمر محصول است.

گفتنی است، در سال ۱۳۹۷، محصول کیوی به ارزش ۹۶ میلیون دلار به بازار های هدف صادر شده است و مهمترین بازار های صادراتی این محصول در حال حاضر به ترتیب روسیه، عراق، هندوستان، امارات متحده عربی و افغانستان است.

انتهای پیام/
AI Chatbot

💬 Hi! Want to know more about “صادرات کیوی از امروز آزاد شد”? I’m here to guide you.