سقوط ذخایر نفتی امارات به پایین‌ترین سطح ۹ سال اخیر



باشگاه خبرنگاران جوان؛ مینا عظیمی - داده های منتشر شده طی امروز چهارشنبه نشان داد که ذخایر فرآورده های نفتی تصفیه شده در الفجیره امارات پس از جنگ آمریکایی-صهیونیستی علیه ایران که تامین انرژی در منطقه را مختل کرد، به زیر ۱۰ میلیون بشکه رسیده است که پایین ترین سطح آن در حداقل ۹ سال گذشته است.

شایان ذکر است که الفجیره که به عنوان دومین مرکز بزرگ سوخت رسانی جهان شناخته می شود، پیش از این شاهد حملات موشکی و پهپادی ایران بود که در پاسخ به تجاوزات آمریکایی-صهیونیستی از خاک امارات به کشورمان انجام شد.

سقوط ذخایر به پایین ترین سطح در ۹ سال گذشته، نتیجه توقف ورود محموله ها از یک سو و آسیب دیدن مخازن اصلی در پی حملات موشکی از سوی دیگر است. این وضعیت، الفجیره را از یک بندر مطمئن جهانی به منطقه ای پرریسک تبدیل کرده که شرکت های بیمه بین المللی نیز دیگر حاضر به پذیرش مخاطرات آن نیستند.

منبع: رویترز
AI Chatbot

💬 Hi! Want to know more about “سقوط ذخایر نفتی امارات به پایین ترین سطح ۹ سال اخیر”? I’m here to guide you.