حضور گردشگران می تواند شوشتر را از وضعیت سفید خارج کند



ایسنا/خوزستان معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به ظرفیت های گردشگری شوشتر و بیان اینکه در شرایط کرونایی نیز حضور مسافران و گردشگران به خصوص در پایان هفته ها در شهر شوشتر زیاد می شود، گفت: با توجه به اینکه شهر شوشتر قطب گردشگری استان خوزستان است، وجود مسافران و گردشگران می تواند منطقه را مجددا از وضعیت سفید خارج کند بنابراین ما بعد از شکست کرونا، پذیرای گردشگران خواهیم بود.

دکتر نوذر کلانترفرد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ویروس کرونا در کشور در گردش است، آنچه که مسلم است جابه جایی ها و مسافرت های غیراضطراری، در کنترل شیوع و همه گیری ویروس کرونا تاثیر منفی خواهد گذاشت لذا مردم باید بدانند که در خانه ماندن آن ها بسیار بااهمیت است و به این ترتیب می توانند در حفظ جان خود و عزیزان شان و سایر افراد نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود: در حال حاضر با تلاش پرسنل بهداشتی و درمانی و همچنین توصیه هایی که از سوی وزارت بهداشت و رسانه های جمعی شده است و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب مردم، شیوع بیماری در مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی شوشتر کاهش پیدا کرده است و علاوه بر آن، در بخش خدمات رسانی به بیماران عادی و مراقبت های ویژه با کمبودی مواجه نیستیم.

کلانترفرد بیان کرد: پیش از این، در حوزه درمانی دانشکده علوم پزشکی شوشتر، تعداد تخت های عادی را از ۹۰ تخت به ۱۲۰ تخت و تعداد تخت های آی سی یو را از هفت تخت به ۱۳ تخت ارتقاء دادیم تا در صورت افزایش ناگهانی شمار مبتلایان، با کمبود امکانات و ارائه خدمات به بیماران مواجه نشویم.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری شوشتر و بیان اینکه در شرایط کرونایی نیز حضور مسافران و گردشگران به خصوص در پایان هفته ها در شهر شوشتر زیاد می شود، گفت: با توجه به اینکه شهر شوشتر قطب گردشگری استان خوزستان است، وجود مسافران و گردشگران می تواند منطقه را مجددا از وضعیت سفید خارج کند بنابراین ما بعد از شکست کرونا، پذیرای گردشگران خواهیم بود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر افزود: به جز گردشگران و مسافران، عامل مهم دیگری که می تواند تهدید جدی برای مردم منطقه باشد، برگزاری مراسم عزاداری، عروسی و سایر جشن ها و اجتماعات است که نقش بسیار تعیین کننده ای در افزایش شیوع ابتلا به کرونا ویروس دارند لذا خواهشمندیم شهروندان این موارد را جدی بگیرند و حتما با توجه به پروتکل های وزارت بهداشت در این زمینه، عمل کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر واکسنی علیه کروناویروس ارائه نشده است، اگر مردم سه تذکر مهم را جدی بگیرند می توانیم در کنترل و شکست همه گیری ویروس در منطقه موفق باشیم؛ اولین مورد اجتناب مردم از برگزاری هر گونه مراسم عزا و شادی، دومین مورد رعایت کردن فاصله اجتماعی و فیزیکی و سومین مورد استفاده مداوم از ماسک که نقش بسیار تعیین کننده ای در این بین دارد.

انتهای پیام
AI Chatbot

💬 Hi! Want to know more about “حضور گردشگران می تواند شوشتر را از وضعیت سفید خارج کند”? I’m here to guide you.