پساب هایی که در بجنورد تولید می شود و رودخانه با خود می برد
ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاسیسات فاضلاب در این استان در سه شهر بجنورد، آشخانه و اسفراین ایجاد شده است، گفت: عمده پساب تولید شده مربوط به شهرهای آشخانه و بجنورد است.
غلامحسین ساقی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: تصفیه خانه آشخانه طی دو سه ماه گذشته به بهره برداری رسیده و وارد مدار تولید شده است.
وی افزود: هشت میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب پساب هر سال در این استان تولید می شود که از این میزان دو تا دو میلیون میلیون متر مکعب مربوط به اسفراین است که به صورت ۱۰۰ درصد در بخش کشاورزی و به صورت مدیریت شده مورد استفاده قرار می گیرد.
ساقی ادامه داد: مدت ها است که پساب در بجنورد تولید می شود اما برای اینکه شرکت پتروشیمی خراسان آن را مورد استفاده قرار دهد، به بخش دیگری اختصاص نداده ایم.
وی اظهارکرد: اما این شرکت نیز تاکنون حاضر به استفاده از این آب احیاء شده، نشده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در نتیجه آب تصفیه شده(پساب) تولید و در داخل رودخانه سرریز می شود و مورد استفاده قرار نمی گیرد.
وی با اشاره به اینکه پساب برای صرفه جویی در مصرف آب باید مورد استفاده صنایع قرار گیرد، گفت: اما از آنجایی که از آب استفاده می کنند، تمایلی به استفاده از پساب ندارند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استانی همچون اصفهان خود صنایع برای تولید پساب جهت مصرف سرمایه گذاری می کنند اما در این استان پساب تولید شده وجود دارد ولی مورد استفاده قرار نمی گیرد.
وی تاکید کرد: علاوه بر شرکت پتروشیمی خراسان، شرکت آلومینیای جاجرم نیز می تواند برای استفاده از پساب سرمایه گذاری کند اما متاسفانه تمایلی به انجام این کار ندارد.
انتهای پیام
غلامحسین ساقی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: تصفیه خانه آشخانه طی دو سه ماه گذشته به بهره برداری رسیده و وارد مدار تولید شده است.
وی افزود: هشت میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب پساب هر سال در این استان تولید می شود که از این میزان دو تا دو میلیون میلیون متر مکعب مربوط به اسفراین است که به صورت ۱۰۰ درصد در بخش کشاورزی و به صورت مدیریت شده مورد استفاده قرار می گیرد.
ساقی ادامه داد: مدت ها است که پساب در بجنورد تولید می شود اما برای اینکه شرکت پتروشیمی خراسان آن را مورد استفاده قرار دهد، به بخش دیگری اختصاص نداده ایم.
وی اظهارکرد: اما این شرکت نیز تاکنون حاضر به استفاده از این آب احیاء شده، نشده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در نتیجه آب تصفیه شده(پساب) تولید و در داخل رودخانه سرریز می شود و مورد استفاده قرار نمی گیرد.
وی با اشاره به اینکه پساب برای صرفه جویی در مصرف آب باید مورد استفاده صنایع قرار گیرد، گفت: اما از آنجایی که از آب استفاده می کنند، تمایلی به استفاده از پساب ندارند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استانی همچون اصفهان خود صنایع برای تولید پساب جهت مصرف سرمایه گذاری می کنند اما در این استان پساب تولید شده وجود دارد ولی مورد استفاده قرار نمی گیرد.
وی تاکید کرد: علاوه بر شرکت پتروشیمی خراسان، شرکت آلومینیای جاجرم نیز می تواند برای استفاده از پساب سرمایه گذاری کند اما متاسفانه تمایلی به انجام این کار ندارد.
انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «پساب هایی که در بجنورد تولید می شود و رودخانه با خود می برد» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.