اجرای کارگاه های آموزش مجازی ویژه کارکنان دهیاری و شوراهای روستایی



ایسنا/کردستان مدیرکل امور روستایی استان کردستان از اجرای برنامه آموزشی مجازی کارکنان دهیاری و شوراهای روستایی خبر داد.

راغب الفت در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری به ویژه در شش ماهه دوم سال، برنامه هایی آموزشی برای دهیاران و شوراهای روستایی به ویژه اعضای شورای دوره ششم ترتیب داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۱۱ دهیار در استان فعال است؛ عنوان کرد: در حال حاضر مجموع اعضای شورای اسلامی روستایی استان شامل ۴ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸۰۰ نفر افراد جدیدی هستند که در دوره ششم انتخاب شده اند؛ این کلاس های آموزشی با هدف آشنایی دهیارها با قوانین و مقررات محیط زیست، مباحث مالی، مدیریت بحران، کارآفرینی و نوآوری است که تاکنون چهار کارگاه برگزار و مابقی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

الفت به مجازی بودن کارگاه های آموزشی اشاره و اضافه کرد: یکی از فواید مثبت کلاس های آموزشی مجازی، توزیع عدالت آموزشی برای همه دهیاران و شوراهای استان است.

به گفته وی، در این کارگاه های آموزشی با در نظر گرفتن کیفیت، از مراکز آموزشی معتبری همچون دانشگاه کردستان، پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان و اساتید مجربی استفاده شده است که دهیاران و اعضای شورای بخش و روستا می توانند با صرف کمترین هزینه از این دوره ها بهره مند شوند.

مدیرکل امور روستایی استان کردستان بیان کرد: یکی از تاثیرات کارگاه های آموزشی سوق دادن دهیاران به سمت تامین درآمد پایدار برای دهیاری ها و ارائه خدمات بیشتر به مردم است و از آنجایی که اعتبارات دولتی کفاف پروژه دهیاری ها را نخواهد داد به ناچار برای خدمات رسانی بهتر لازم است این درآمدها را از راه ها و کانال های دیگری تامین کنند.

راغب الفت خاطرنشان کرد: برای تقویت دهیاری ها و شوراها نیاز است که این افراد نحوه درآمدزایی برای دهیاری ها، نحوه اشتغال مردم روستا و نحوه کارآفرینی در روستاها را آموزش ببینند.

انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «اجرای کارگاه های آموزش مجازی ویژه کارکنان دهیاری و شوراهای روستایی» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.