نیروگاه های کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب منطقه ای تهران، علیرضا ارسطویی، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به شروع عملیات پمپاژ آب از تلمبه خانه سد لار به سد لتیان، نیروگاه های کلان و لوارک از روز یکشنبه (اول مرداد ۱۴۰۲) به صورت شبانه روزی در مدار تولید برق قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نیروگاه کلان با قدرت ۲۲ مگاوات و مجموع روزانه ۵۲۸ مگاوات ساعت و نیروگاه لوارک با قدرت ۱۶ مگاوات و تولید روزانه ۳۸۴ مگاوات ساعت در شبکه سراسری تولید برق قرار دارند و این روند تا پایان انتقال آب از سد لار به سد لتیان در این مرحله ادامه خواهد داشت که با توجه به نیاز شبکه سراسری برق در فصل تابستان و افزایش دما در ماه جاری حائز اهمیت می باشد.

ارسطویی در پایان خاطر نشان کرد: نیروگاه کلان دارای ۳ واحد ۳۸٫۵ مگاواتی و نیروگاه لوارک دارای ۲ واحد ۲۳٫۵ مگاواتی می باشند و مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه های آبی تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران ۳۱۵٫۳ مگاوات می باشد.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «نیروگاه های کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.