دزدی ۱۹۰ میلیون دلاری از کاربران شرکت رمزارز در آمریکا- اخبار اقتصاد جهان - اخبار اقتصادی تسنیم



به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فعالان بازار رمزارز روز سه شنبه اعلام کردند که شرکت ارز رمزنگاری شده نومد Nomad در ایالات متحده در جدیدترین سرقت بخش دارایی های دیجیتال، هدف سرقت ۱۹۰ میلیون دلاری قرار گرفته است.

شرکت نومد بدون اینکه به جزئیات بیشتری یا به ارزش سرقت انجام شده اشاره ای کند، در توئیتی اعلام کرد که «از این حادثه مطلع است» و در حال حاضر در حال تحقیق است.

شرکت تحلیلی رمزارز پک شیلد PeckShield به رویترز گفت که ۱۹۰ میلیون دلار ارزهای رمزنگاری شده کاربران این شرکت از جمله اتر و استیبل کوین دلار USDC به سرقت رفته است.

سایر محققان بخش بلاک چین این رقم را بیش از ۱۵۰ میلیون دلار اعلام کردند.

شرکت نومد که در سانفرانسیسکوی آمریکا مستقر است، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این شرکت در بیانیه ای به پایگاه خبری رمزارز کوین دسکCoinDesk گفت که این شرکت به مجریان قانون در این باره اطلاع داده است و با شرکت های تحقیقاتی بلاک چین تلاش می کند تا حساب های درگیر را شناسایی کند و وجوه را پس بگیرد.

نومد که هفته گذشته ۲۲ میلیون دلار از سرمایه گذاران از جمله صرافی بزرگ ایالات متحده موسوم به کوین بیس گلوبال Coinbase Global جمع آوری کرد، نرم افزاری تولید می کند که بلاک چین های مختلف را به هم متصل می کند.

این سرقت «پل» نومد را هدف قرار داد؛ ابزاری که به کاربران اجازه می دهد توکن ها را بین بلاک چین ها منتقل کنند.

پل های بلاک چین به طور فزاینده ای به هدف سارقان تبدیل شده اند که مدت هاست بخش رمز ارز را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته شرکت تحلیلی بلاک چین Elliptic مستقر در لندن، تاکنون بیش از یک میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ از پل ها به سرقت رفته است.

انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «دزدی ۱۹۰ میلیون دلاری از کاربران شرکت رمزارز در آمریکا- اخبار اقتصاد جهان - اخبار اقتصادی تسنیم» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.