قالیباف: باید به تولیدکنندگان و جوانان ایمان داشته باشیم



رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بایستی به تولیدکنندگان و جوانان و علم و اندیشه آنها ایمان داشته باشیم، تاکید کرد: باید به آنها اعتماد کرده و فرصت را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۵ بهمن) در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اظهار داشت: رئیس جمهور امریکا از همه تعهدات بین المللی مانند تعهدات اقلیم، آب و هوا و … عبور کرد و عملا از همه تعهدات داخل و بیرون آمریکا عبور کرده است، ضمن اینکه ما هم بی تأثیر از این بی تعهدی او نبودیم و آسیب های زیادی از این ناحیه دیده ایم.

وی افزود: ما درس بزرگی از اتفاقات دوران ریاست جمهوری قبل آمریکا گرفتیم؛ این موضوع نشان داد که که قدرت های بزرگ خوی استکباری و تکبر و دوری از انسانیت دارند و نمی توانیم به آنها اعتماد کنیم، ضمن اینکه این موضوع نشان داد که باور داشته باشیم که خودمان باید قوی شویم و دست به زانو بزنیم و بلند شویم.

رئیس مجلس تصریح کرد: بایستی به تولیدکنندگان و جوانان و علم و اندیشه و خلاقیت و تفکر و مردم کشورمان ایمان داشته باشیم و به آنها اعتماد کرده و فرصت را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در سالهای قبل، مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن ما آمریکاست، ولی ایشان فرمودند که راه مبارزه با آمریکا کار است و کار است و کار که البته این موضوع شعار نیست.

قالیباف همچنین در ادامه گفت: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است؛ من معتقدم که کار، باور انقلاب و بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است و آنها معتقدند که اقتصادی بایستی به دست مردم اداره شود و این موضوع از ارزش های کشور ما محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ما تنها نباید به مسئله بپردازیم، هر چند که شناخت مسئله مهم است، ولی ماندن در این موضوع و تکرار آن درجا زدن محسوب می شود.

وی گفت: باید از سخنرانی های متعدد و جمع بزرگ پرهیز کرده و به سمت فعالیت های مستمر در گروه های کاری و بخش ها و تصمیم گیری کمیسیون ها بپردازیم.

رئیس مجلس ادامه داد: ما وقتی نگاه کلی به درهای پشت سر خود داشته باشیم، متوجه می شویم که یک دهه با یک اقتصاد دولتی سپری شده و در دهه بعدی آن با موضوع تعدیل اقتصادی سپری شده است. همچنین در دهه بعدی با یک اقتصاد شبه دولتی حرکت کرده ایم و در دهه چهارم هم با یک اقتصاد نامولد مواجه بوده ایم که حتما تمامی این موضوعات محاسنی داشته و اشکالات بزرگی هم داشته است و عملا تورم دورقمی موضوعی عادی بوده و با این تلقی گذران عمر می کنیم، ضمن اینکه با تورم هم شرایط خود را می گذرانیم.

ادامه دارد …
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «قالیباف: باید به تولیدکنندگان و جوانان ایمان داشته باشیم» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.