نرخ ناباروی در ایران ۲۰ درصد است
به گزارش خبرگزاری مهر، علی صادقی تبار، با بیان اینکه نزدیک به ۴ میلیون زوج نابارور در کشور داریم، گفت: بر اساس آخرین بررسی ها، میانگین ناباروری در کل کشور ۲۰٫۲ درصد است.
وی افزود: ناباروری به ۴ شیوه سرپایی، آی یو آی (IUI)، آی وی اف (IVF) و استفاده از رحم جایگزین قابل درمان است.
صادقی تبار گفت: حدود ۹۰ مرکز درمان ناباروری در بخش های دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی در سطح کشور داریم.
وی با اشاره به اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای درمان ناباروری، افزود: این میزان بودجه تأمین کننده هزینه های ۱۰۰ هزار سیکل درمان ناباروری در کشور خواهد بود.
صادقی تبار گفت: یک بسیج عمومی، همیاری و همدلی در تمامی مراکز درمان ناباروری لازم است تا این اعتبار در اختیار زوجین قرار گیرد و بتواند برای سال های بعد پایدار و بیشتر شود.
وی افزود: ناباروری به ۴ شیوه سرپایی، آی یو آی (IUI)، آی وی اف (IVF) و استفاده از رحم جایگزین قابل درمان است.
صادقی تبار گفت: حدود ۹۰ مرکز درمان ناباروری در بخش های دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی در سطح کشور داریم.
وی با اشاره به اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای درمان ناباروری، افزود: این میزان بودجه تأمین کننده هزینه های ۱۰۰ هزار سیکل درمان ناباروری در کشور خواهد بود.
صادقی تبار گفت: یک بسیج عمومی، همیاری و همدلی در تمامی مراکز درمان ناباروری لازم است تا این اعتبار در اختیار زوجین قرار گیرد و بتواند برای سال های بعد پایدار و بیشتر شود.
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «نرخ ناباروی در ایران ۲۰ درصد است» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.