جنجال در پارلمان اردن بر سر توافقنامه جدید با تل آویو + فیلم



ده ها نفر از نمایندگان پارلمان اردن در اعتراض به بررسی توافقنامه جدید امضا شده با رژیم صهیونیستی موسوم به توافق «آب در مقابل برق» جلسه پارلمان را ترک کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ده ها نفر از نمایندگان پارلمان اردن امروز پنجشنبه در جلسه ای که برای بررسی توافقنامه امضا شده با رژیم صهیونیستی موسوم به توافقنامه «آب در مقابل برق» برگزار شد، اعتراض خود به این توافقنامه را اعلام کردند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، نمایندگان پارلمان همچنین به نشانه مخالفت با این توافقنامه و اعتراض به حضور وزیر آب و آبیاری که این توافقنامه را امضا کرده است، جلسه پارلمان را ترک کردند.

در همین رابطه «صالح العرموطی» رئیس فراکسیون الإصلاح گفت که اعتراضات نمایندگان به این توافقنامه و خروج آن ها از جلسه پارلمان پیامی به دولت است.

توافقنامه مذکور اخیرا بین اردن و رژیم صهیونیستی در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ امضا شد که به موجب آن قرار است اردن از طریق انرژی خورشیدی، رژیم صهیونیستی را به برق مجهز کند و در مقابل این رژیم نیز اقداماتی در زمینه شیرین کردن آب برای اردن که از خشکسالی رنج می برد، انجام خواهد داد.

این پروژه قرار است با سرمایه گذاری امارات و همکاری آمریکا انجام شود.

انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «جنجال در پارلمان اردن بر سر توافقنامه جدید با تل آویو + فیلم» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.