موج دوم کرونا از شهرستان های شرق ماهشهر در راه است / مردم فقط در منزل بمانند



محمد شنبدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: بیماری کرونا در این منطقه در مراحل ابتدایی است و کاهش آمار مبتلایان در شهرستان بندرماهشهر به معنای پایان بیماری نیست و موج های بعدی در راه است.

وی افزود: پرستاران و پزشکانی که در بخش های عفونی، بیماری های حاد تنفسی و کووید۱۹ در حال خدمت هستند از مردم تقاضای عاجزانه دارند که با ماندن در منزل و رعایت فاصله اجتماعی به کادر درمان، کمک کنند که از شیوع بیماری جلوگیری شود.

شنبدی درباره علت افزایش مبتلایان در بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: زمانی که همسایه های غربی شهرستان بندرماهشهر در آبادان، خرمشهر و شادگان به پیک بیماری رسیدند، آمار مبتلایان در بندر امام خمینی(ره) روند صعودی و افزایشی گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان رامشیر همسایه شرقی دچار بحران شیوع کرونا شده است، بیان کرد: از مردم شهرستان ماهشهر درخواست عاجزانه داریم که ارتباط را با مردم دوست داشتنی رامشیر قطع کنند، که این کار به نفع مردم و از موج دوم شیوع کرونا جلوگیری می کند.

شنبدی افزود: جاده های ارتباطی بین ماهشهر و رامشیر به علت کاهش ارتباط فیزیکی و جاده ای با مناطق بحرانی قطع شد.

دبیر قرارگاه مقابله با ویروس کرونا شهرستان بندرماهشهر درباره آخرین وضعیت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند بیان داشت: طبق بازرسی و گزارش های میدانی وضعیت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در سطح ادارات و بازار رعایت نمی شود و مطلوب نیست.

وی تاکید کرد: هیچ مرکز خرید یا اداره ای اجازه ایجاد تجمع مردم را ندارد، در غیر اینصورت به قوه قضائیه شکایت می کنیم.

شنبدی گفت: خودروهای عمومی باید رعایت اصول بهداشتی را انجام بدهند و شهروندان بعد از استفاده از خودروهای عمومی، بلافاصله دست و صورت را شست وشو بدهند.

وی با بیان اینک متاسفانه آمار روستاها در حال افزایش است و مردم باید توجه کنند، تاکید کرد: هر فردی می تواند یک ناقل خاموش و بدون علائم باشد، بنابراین مردم از پذیرش مهمان و به صورت ویژه از شهرهای دیگر خودداری کنند.

شنبدی گفت: از بزرگان و عشایر شهرستان درخواست می شود که تمام مراسم های سوگواری و عروسی را با کمترین تعداد نفر انجام بدهند، در غیر اینصورت طبق قانون برخورد قضائی انجام می شود.

وی افزود: بندر امام خمینی(ره) نسبت به وضعیت نرمال بیماری در شهرستان ماهشهر، وضعیت مطلوبی ندارد، به طوری که وضعیت بیماری در ماهشهر ۲/۳ و بندر امام خمینی بالغ بر ۳ در هزار نفر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه باید ورودی و خروجی شهرستان کنترل شود، بیان داشت: از تلاش ها و کمک های بسیج، سپاه، منطقه سوم دریایی و گروه های جهادی برای اجرای طرح غربالگری، ضدعفونی معابر و منازل افراد مشکوک و مبتلا، تشکر می کنم.

وی درباره آخرین وضعیت نقاهتگاه بیماران کرونایی در ماهشهر بیان کرد: طبق مصوبه شورای تامین نقاهتگاه ۵۰ تختخوابی توسط شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال تجهیز شدن است و طی روزهای آتی تحویل شبکه بهداشت و درمان برای بهره برداری می شود.

به گزارش تسنیم، ۶ نفر فوتی، ۵۳ نفر بهبود یافته، ۱۲ نفر تحت درمان بیمارستانی، آخرین وضعیت ۷۱ مبتلا به کرونا در شهرستان بندرماهشهر است. تاکنون در بندرماهشهر ۴۴ و بندر امام خمینی(ره) ۲۷ مورد شناسایی شده است.



انتهای پیام/۳۳۸/ش
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «موج دوم کرونا از شهرستان های شرق ماهشهر در راه است #@! مردم فقط در منزل بمانند» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.