نگاهی نو به تعاملات سلامت با کشور های آفریقایی



محمدحسین نیکنام، مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت: قاره آفریقا دارای پتانسیل غنی از نظر معادن و موقعیت جغرافیایی بوده و گسترش همکاری های وزارت بهداشت با بخش سلامت کشور های آفریقایی از جمله زیمباوه مورد تاکید دولت سیزدهم است.

او افزود: با توجه تحریم جمهوری اسلامی ایران و کشور های آفریقایی، توسعه روابط در حوزه سلامت با زیمباوه از راهکار های مقابله و دور زدن تحریم ها و جلوگیری از تحقق سیاست خارجی برخی از کشور های غربی به ویژه آمریکا، برای انزوای دیپلماتیک ایران در عرصه جهانی است.

او ادامه داد: برنامه متنوعی از جمله ملاقات های دوجانبه بین مسئولان ارشد دو کشور، بازدید از نمایشگاه های دارو و تجهیزات پزشکی و بازدید از موسسات علمی و آموزشی برای هیات زیمباوه ای تدارک دیده شده و مقرر است یادداشت تفاهم همکاری بهداشتی بین وزرای بهداشت دو کشور طی این سفر به امضا برسد.

بنا به دعوت وزارت بهداشت، چیونگا - معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت زیمباوه و هیات همراه از تاریخ ۶ لغایت ۹ اسفند ۱۴۰۱ به منظور گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه سلامت به کشورمان عزیمت خواهد کرد.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «نگاهی نو به تعاملات سلامت با کشور های آفریقایی» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.