جمع آوری بیش از ۱۷ تن بذر جنگلی، مرتعی و دارویی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمع آوری بیش از ۱۷ تن بذور جنگلی، مرتعی و دارویی در رویشگاههای استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، غلامحسین حکمتیان اصل در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری میزان ۶ تن بذر «باریجه» و ۷ تن بذر «آنغوزه» و ۲ تن بذر «جاشیر» و یک تن بذر «بیلهر» و ۲ تن بذر «بادام اسکوپاریا» از سطح رویشگاه های استان جمع آوری شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود تا شروع فصل کاشت بیش از ۵۰ تن بذور جنگلی، مرتعی و گیاهان دارویی با مشارکت مردمی و از طریق بهره برداران و تعاونی فراگیر منابع طبیعی استان جمع آوری شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد هدف از این کار گفت: این بذور با توجه به کیفیتی که دارند ذخیره سازی می شوند و جهت احیاء پوشش گیاهی و جنگلی در فصل مناسب که با مشارکت مردم در سطح استان و جاهایی که استعداد رویش این نوع بذرها را دارند، استفاده می شوند.
انتهای پیام
به گزارش ایسنا، غلامحسین حکمتیان اصل در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری میزان ۶ تن بذر «باریجه» و ۷ تن بذر «آنغوزه» و ۲ تن بذر «جاشیر» و یک تن بذر «بیلهر» و ۲ تن بذر «بادام اسکوپاریا» از سطح رویشگاه های استان جمع آوری شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود تا شروع فصل کاشت بیش از ۵۰ تن بذور جنگلی، مرتعی و گیاهان دارویی با مشارکت مردمی و از طریق بهره برداران و تعاونی فراگیر منابع طبیعی استان جمع آوری شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد هدف از این کار گفت: این بذور با توجه به کیفیتی که دارند ذخیره سازی می شوند و جهت احیاء پوشش گیاهی و جنگلی در فصل مناسب که با مشارکت مردم در سطح استان و جاهایی که استعداد رویش این نوع بذرها را دارند، استفاده می شوند.
انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «جمع آوری بیش از ۱۷ تن بذر جنگلی، مرتعی و دارویی در کهگیلویه و بویراحمد» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.