تشریح اهداف برگزاری کنفرانس پیرامون «کنوانسیون سنگاپور» توسط معاون وزیر دادگستری
معاون امور بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری اهداف برگزاری کنفرانس تخصصی کنوانسیون سازمان ملل درباره موافقت نامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری( کنوانسیون سنگاپور) را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، محمود عباسی در کنفرانس تخصصی کنوانسیون سازمان ملل درباره موافقت نامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجی گری (کنوانسیون سنگاپور) که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: مدتی پیش مجمع عمومی سازمان ملل بررسی کنوانسیون میانجیگری را بر عهده گرفت و با دعوت از وزیران دادگستری کشورهای مختلف موضوع امضای این سند در دستور کار قرار گرفت.
عباسی ادامه داد: ۴۶ کشور از جمله ایران این سند را امضاء کردند و از زمانی که این موضوع در دستور کار قرار گرفت، بررسی سند و ضرورت حضور ما در این کنوانسیون مطرح شد.
وی با بیان اینکه در جلسات مختلف درباره پیوستن به این کنوانسیون بحث شد، گفت: نمایندگان سه قوه و شورای نگهبان به این اجماع رسیدند که باید این سند بین المللی امضاء شود و طی جلسات مختلف از معاون حقوقی رئیس جمهور درخواست شد تا درباره این موضوع نظر دهد.
معاون امور بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری افزود: اجماع کلی برای امضای این سند بوجود آمد و این سند در سنگاپور توسط ۴۶ کشور به امضا رسید.
عباسی ادامه داد: قرار شد تا با رویکرد بومی و با توجه به استاد بالادستی لایحه این سند تدوین شود و به همین منظور جلسات متعددی با حضور نمایندگان سه قوه و اساتید کشور برای تدوین چارچوب کلی حاکم بر این حوزه برگزار شد و نتایج جلسات سبب شد تا ما کنفرانسی را برای بررسی این موضوع برگزار کنیم.
وی افزود: برای رسیدن به چارچوب کلی این سند و تدوین پیش نویس آن پنل های تخصصی امروز برگزار می شود و برای رسیدن به اهداف خود ذیل این سند باید طی جلسات تخصصی با حضور فرهیختگان و نمایندگان دستگاه های اجرایی و شورای نگهبان به بررسی موضوع سند بپردازیم.
معاون امور ببین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری درباره کنفرانس امروز گفت: این کنفرانس آغاز کار است و باید آن را به عنوان مقدمات کنگره بین المللی که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود دانست و امیدواریم به اهداف والایی که برای این کنوانسیون در نظر گرفته ایم برسیم.
انتهای پیام
به گزارش ایسنا، محمود عباسی در کنفرانس تخصصی کنوانسیون سازمان ملل درباره موافقت نامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجی گری (کنوانسیون سنگاپور) که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: مدتی پیش مجمع عمومی سازمان ملل بررسی کنوانسیون میانجیگری را بر عهده گرفت و با دعوت از وزیران دادگستری کشورهای مختلف موضوع امضای این سند در دستور کار قرار گرفت.
عباسی ادامه داد: ۴۶ کشور از جمله ایران این سند را امضاء کردند و از زمانی که این موضوع در دستور کار قرار گرفت، بررسی سند و ضرورت حضور ما در این کنوانسیون مطرح شد.
وی با بیان اینکه در جلسات مختلف درباره پیوستن به این کنوانسیون بحث شد، گفت: نمایندگان سه قوه و شورای نگهبان به این اجماع رسیدند که باید این سند بین المللی امضاء شود و طی جلسات مختلف از معاون حقوقی رئیس جمهور درخواست شد تا درباره این موضوع نظر دهد.
معاون امور بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری افزود: اجماع کلی برای امضای این سند بوجود آمد و این سند در سنگاپور توسط ۴۶ کشور به امضا رسید.
عباسی ادامه داد: قرار شد تا با رویکرد بومی و با توجه به استاد بالادستی لایحه این سند تدوین شود و به همین منظور جلسات متعددی با حضور نمایندگان سه قوه و اساتید کشور برای تدوین چارچوب کلی حاکم بر این حوزه برگزار شد و نتایج جلسات سبب شد تا ما کنفرانسی را برای بررسی این موضوع برگزار کنیم.
وی افزود: برای رسیدن به چارچوب کلی این سند و تدوین پیش نویس آن پنل های تخصصی امروز برگزار می شود و برای رسیدن به اهداف خود ذیل این سند باید طی جلسات تخصصی با حضور فرهیختگان و نمایندگان دستگاه های اجرایی و شورای نگهبان به بررسی موضوع سند بپردازیم.
معاون امور ببین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری درباره کنفرانس امروز گفت: این کنفرانس آغاز کار است و باید آن را به عنوان مقدمات کنگره بین المللی که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود دانست و امیدواریم به اهداف والایی که برای این کنوانسیون در نظر گرفته ایم برسیم.
انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «تشریح اهداف برگزاری کنفرانس پیرامون «کنوانسیون سنگاپور» توسط معاون وزیر دادگستری» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.