نخستین دانشکده گردشگری و زیارت کشور در یزد آغاز به کار کرد - تسنیم



به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در نشست تخصصی «کویر؛ مهد تمدن های کهن، گهواره گردشگران ایران و جهان» از آغاز به کار دانشکده گردشگری و زیارت این دانشگاه خبر داد و آن را اولین دانشکده تخصصی در این حوزه در سطح کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور یوسف نوری رئیس دانشکده گردشگری و زیارت دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمدحسین پاپلی یزدی، استاد برجسته جغرافیا و توسعه گردشگری در آیین افتتاح، گفت: استان یزد به واسطه سرمایه های طبیعی و انسانی و دارا بودن کویر، یکی از مزیت های رقابتی کشور در حوزه گردشگری به شمار می رود.

دهقانی اشکذری افزود: این نشست تخصصی با هدف شناسایی فرصت های نهفته در دل تهدیدات محیطی و پیوند جامعه با دانشگاه در مسیر توسعه گردشگری برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به آغاز فعالیت آموزشی و پژوهشی این دانشکده از مهرماه، گفت: با جذب دانشجویان، بهره گیری از ظرفیت اساتید حوزه گردشگری و همکاری بخش های دولتی و خصوصی، زنجیره ای کامل برای آموزش و توسعه گردشگری در یزد شکل خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدل فعالیت این دانشکده، بر پایه ارتباط با عرصه های عملی گردشگری طراحی شده و از همه مراکز فعال در این حوزه برای همکاری در آموزش دانشجویان دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام/۷۸۱/
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «نخستین دانشکده گردشگری و زیارت کشور در یزد آغاز به کار کرد - تسنیم» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.