انس امام خمینی (ره) با مناجات شعبانیه از زبان رهبر انقلاب



به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیتالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مطلبی درباره انس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مطالبی را فرمودند.

این مطلب در ادامه آمده است:

«روزهای پایانی ماه پربرکت شعبان است. به گمان زیاد امام بزرگوار از این ماه، بهره ی فراوان معنوی میبردند. قرائن نشان میدهد که آن دل نورانی به برکت این ماه بر نورانیت خود می افزود. این فقره ی معروف دعای مناجات شعبانیه: الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و انر ابصار قلوبنا بضیآء نظرها الیک، از جملاتی بود که در بیانات امام تکرار می شد؛ مکرر در سخنرانی به مناسبتهای گوناگون، این فقره ی از دعا را میخواندند.

این نشان دهنده ی این است که این بزرگوار به این مناجات و به این مضامین و به این ایام بابرکت انس داشتند. بنده هم که یک وقتی از ایشان سؤال کردم راجع به دعاها، یکی از دعاهایی که ایشان تکیه کردند بر روی آن و ترجیح میدادند آن دعا را، همین مناجات شعبانیه بود. فقرات مهمی در این دعا هست که از جمله این فقره است: الهی هب لی قلبا یدنیه منک شوقه، و لسانا یرفع الیک صدقه، و نظرا یقربه منک حقه؛ دل پرشوقی که به بارگاه قرب الهی نزدیک میشود؛ زبان صادقی که صدق آن موجب تقرب به پروردگار میگردد؛ نگاه حق نگری که موجب میشود انسان به خدای متعال نزدیک تر شود. این خصوصیات در این دعای شریف و در این مناجات، از خدای متعال خواسته شده است؛ اینها برای ما درس است. و امام بزرگوار کسی بود که با این درسها، در همه ی عمر مأنوس بود و به برکت همین انس و به برکت همین آشنایی با مراتب حق و حقیقت و تقرب به پروردگار، خدای متعال این قدرت را به او بخشید که بتواند این حرکت عظیم و ماندگار را انجام بدهد.»

انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «انس امام خمینی (ره) با مناجات شعبانیه از زبان رهبر انقلاب» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.