روایت جالب از فرو رفتن بازیگر «پول کثیف» در نقش / نقشی که باعث شد «حسن اسدی» پرخاشگری کند- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حسن اسدی بازیگر ایرانی متولد دهم شهریور ماه ۱۳۴۱ در شهرستان تربت حیدریه است. او در سال های ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ دوره مدیریت تولید فیلم و تلویزیون را گذراند و در سال ۱۳۷۱ در کنکور سراسری شرکت کرد و به علت عدم پذیرش دانشجو در گرایش های سینما در آن سال در رشته موسیقی که اولویت دیگر مورد علاقه اش بود در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر پذیرفته و در سال ۱۳۷۶ فارغ التحصیل شد.
اسدی اولین بار زمانی که تنها ۹ سال داشت، بازی در تئاتر را تجربه کرد. او در سال ۱۳۴۹ روی صحنه تئاتر مدرسه اش ظاهر شد. اما به صورت حرفه در سال ۱۳۶۱ زمانی که ۲۰سال داشت با نمایش «انتظار سرخ» روی صحنه رفت. حسن اسدی در سال های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۴ دوره گویندگی فیلم و تلویزیون را گذراند و در همین دوره آموزشی بود که از محضر اساتید بزرگی هم چون مرحوم عزت اله مقبلی، مرحوم حمید سمندریان، علی اکبر کسمائی، پرویز تاییدی، جابر عناصری، اسماعیل شنگله، جلال مقامی و … بهره برد.
شروع دیده شدن این بازیگر، از سریال همسفر سال ۱۳۷۹ شروع سپس در سریال خط قرمز سال ۱۳۸۰ به اوج خودش رسید اما شهرت اصلی او با سریال مسافری از هند سال ۱۳۸۱ بود. بازی در سریال فقط بخاطر تو سال ۱۳۸۲، غریبانه سال ۱۳۸۳، پول کثیف و جابر بن حیان سال ۱۳۸۵ همه چیز آنجاست سال ۱۳۹۳ و از یادها رفته سال ۱۳۹۶ از موفق ترین کارهای او به شمار می رود. او اولین بار در سال ۱۳۶۵ با فیلم هویت ابراهیم حاتمی کیا بر روی پرده نقره ای سینما ظاهر شد. اسدی در کنار فعالیت های هنری چندین مسئولیت های اجتماعی نیز دارد که از آن جمله می توان به سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر اهدای عضو و سفیر سلامت اشاره کرد.
او میهمان «شب نشینی» تلویزیون شد. اسدی در این گفت وگو به شروع کار خود در استودیو ۱۱ ساختمان صداوسیما اشاره کرد که: ۱۸ سالم بود که در استودیو ۱۱ ساختمان تولید صدا و سیما کار می کردم. به مانیتورهای اتاق فرمان که نگاه می کردم برایم خیلی جذاب بود چون شبیه سفینه ها بود.در سال ۱۳۶۰ بود که ابتدا نمایش صحنه ای به کارگردانی مجید امامی را در تالار وحدت اجرا کردیم و تله تئاترش را فیلمبرداری کردیم.
او به اجرای نمایش در جبهه اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ نتوانستم این مسیر را جدی بگیرم و دل و دماغ درس خواندن نداشتم چون دوستانم به جبهه می رفتند و شهید می شدند و فضای ذهنی متشنجی داشتم. نمایش هایی را به خطوط آرام جبهه می بردیم و برای رزمنده ها نمایش اجرا می کردیم تا به دل هایشان نزدیک شویم.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره تأثیر نقش ها بر روی زندگی شخصی بازیگران بیان کرد: از سال ۱۳۶۵ که جدی کار تصویر را شروع کردم و اولین فیلم سینمایی حاتمی کیا به نام هویت را بازی کردم دیدم فقط به من نقش های مثبت می دهند و با آدم هایی که نقش هایشان را بازی می کنم خیلی فاصله دارم و باید بتوانم آن نقش را درک کنم. باید با نقش زندگی کنم. گاهی نقش هایم خیلی مرا تحت تأثیر قرار می دهد. اگر دلی بازی نکنیم به دل مخاطب نمی نشیند و باید دلی بازی کنیم تا باورپذیر باشد. از تأثیر نقش تئاتر جدیدم با چندنفر در زندگی ام پرخاشگری کرده ام.
اسدی افزود: وقتی دیدم در اکثر کارها نقش های بسیار شبیهی دارم به سمت تولید و تهیه کنندگی رفتم و مجری طرح و دستیار تولید بوده ام اما باز هم دیدم مرا راضی نمی کند و عشقم همان بازیگری است. خط قرمز یکی از کارهایی بود که جوانان به آن علاقه زیادی داشتند و پربیننده بود.
او همچنین خاطرنشان کرد: نمایش دیگری را اجرا کردم و باید در آن آدم افسرده ای را بازی می کردم و تا ساعت ها قبل و بعد از هر اجرا در آن نقش فرو می رفتم و بعد از تمام شدن آن نفس راحتی کشیدم.
وی درباره فعالیت هایش به عنوان سفیر پیشگیری از اعتیاد ادامه داد: اعتیاد بلایی است که امیدوارم در هیچ خانواده ای نباشد و وظیفه ما است که در این زمینه کار کنیم چون افرادی که درگیر اعتیاد می شوند از زیست ساقط می شوند. امیدوارم جوانان ما به این سمت و سو نروند و اگر هم شیطان فریب شان داد زود به خودشان بیایند و تصمیم نهایی و جدی را برای نجات خودشان بگیرند.
این بازیگر برجسته سینما همچنین در خصوص فعالیت هایش در زمینه اهدای عضو نیز بیان کرد: چقدر خوب است که آدم هر وقت زمان رفتنش است اگر می تواند کسی را نجات دهد چرا این زندگی را به دیگری نبخشد. وقتی برای خانواده ها فرهنگسازی شود آن ها هم متوجه می شوند که می توانند اعضای عزیزشان را زنده نگه دارند و این امیدبخش است.
او در میان صحبت هایش به اجرای تئاتر جدیدش در ۲۲ دی ماه اشاره کرد که داستانی بسیار واقعی دارد و در سالن اهورا روی صحنه خواهد رفت.
انتهای پیام/
اسدی اولین بار زمانی که تنها ۹ سال داشت، بازی در تئاتر را تجربه کرد. او در سال ۱۳۴۹ روی صحنه تئاتر مدرسه اش ظاهر شد. اما به صورت حرفه در سال ۱۳۶۱ زمانی که ۲۰سال داشت با نمایش «انتظار سرخ» روی صحنه رفت. حسن اسدی در سال های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۴ دوره گویندگی فیلم و تلویزیون را گذراند و در همین دوره آموزشی بود که از محضر اساتید بزرگی هم چون مرحوم عزت اله مقبلی، مرحوم حمید سمندریان، علی اکبر کسمائی، پرویز تاییدی، جابر عناصری، اسماعیل شنگله، جلال مقامی و … بهره برد.
شروع دیده شدن این بازیگر، از سریال همسفر سال ۱۳۷۹ شروع سپس در سریال خط قرمز سال ۱۳۸۰ به اوج خودش رسید اما شهرت اصلی او با سریال مسافری از هند سال ۱۳۸۱ بود. بازی در سریال فقط بخاطر تو سال ۱۳۸۲، غریبانه سال ۱۳۸۳، پول کثیف و جابر بن حیان سال ۱۳۸۵ همه چیز آنجاست سال ۱۳۹۳ و از یادها رفته سال ۱۳۹۶ از موفق ترین کارهای او به شمار می رود. او اولین بار در سال ۱۳۶۵ با فیلم هویت ابراهیم حاتمی کیا بر روی پرده نقره ای سینما ظاهر شد. اسدی در کنار فعالیت های هنری چندین مسئولیت های اجتماعی نیز دارد که از آن جمله می توان به سفیر پیشگیری از اعتیاد، سفیر اهدای عضو و سفیر سلامت اشاره کرد.
او میهمان «شب نشینی» تلویزیون شد. اسدی در این گفت وگو به شروع کار خود در استودیو ۱۱ ساختمان صداوسیما اشاره کرد که: ۱۸ سالم بود که در استودیو ۱۱ ساختمان تولید صدا و سیما کار می کردم. به مانیتورهای اتاق فرمان که نگاه می کردم برایم خیلی جذاب بود چون شبیه سفینه ها بود.در سال ۱۳۶۰ بود که ابتدا نمایش صحنه ای به کارگردانی مجید امامی را در تالار وحدت اجرا کردیم و تله تئاترش را فیلمبرداری کردیم.
او به اجرای نمایش در جبهه اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ نتوانستم این مسیر را جدی بگیرم و دل و دماغ درس خواندن نداشتم چون دوستانم به جبهه می رفتند و شهید می شدند و فضای ذهنی متشنجی داشتم. نمایش هایی را به خطوط آرام جبهه می بردیم و برای رزمنده ها نمایش اجرا می کردیم تا به دل هایشان نزدیک شویم.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره تأثیر نقش ها بر روی زندگی شخصی بازیگران بیان کرد: از سال ۱۳۶۵ که جدی کار تصویر را شروع کردم و اولین فیلم سینمایی حاتمی کیا به نام هویت را بازی کردم دیدم فقط به من نقش های مثبت می دهند و با آدم هایی که نقش هایشان را بازی می کنم خیلی فاصله دارم و باید بتوانم آن نقش را درک کنم. باید با نقش زندگی کنم. گاهی نقش هایم خیلی مرا تحت تأثیر قرار می دهد. اگر دلی بازی نکنیم به دل مخاطب نمی نشیند و باید دلی بازی کنیم تا باورپذیر باشد. از تأثیر نقش تئاتر جدیدم با چندنفر در زندگی ام پرخاشگری کرده ام.
اسدی افزود: وقتی دیدم در اکثر کارها نقش های بسیار شبیهی دارم به سمت تولید و تهیه کنندگی رفتم و مجری طرح و دستیار تولید بوده ام اما باز هم دیدم مرا راضی نمی کند و عشقم همان بازیگری است. خط قرمز یکی از کارهایی بود که جوانان به آن علاقه زیادی داشتند و پربیننده بود.
او همچنین خاطرنشان کرد: نمایش دیگری را اجرا کردم و باید در آن آدم افسرده ای را بازی می کردم و تا ساعت ها قبل و بعد از هر اجرا در آن نقش فرو می رفتم و بعد از تمام شدن آن نفس راحتی کشیدم.
وی درباره فعالیت هایش به عنوان سفیر پیشگیری از اعتیاد ادامه داد: اعتیاد بلایی است که امیدوارم در هیچ خانواده ای نباشد و وظیفه ما است که در این زمینه کار کنیم چون افرادی که درگیر اعتیاد می شوند از زیست ساقط می شوند. امیدوارم جوانان ما به این سمت و سو نروند و اگر هم شیطان فریب شان داد زود به خودشان بیایند و تصمیم نهایی و جدی را برای نجات خودشان بگیرند.
این بازیگر برجسته سینما همچنین در خصوص فعالیت هایش در زمینه اهدای عضو نیز بیان کرد: چقدر خوب است که آدم هر وقت زمان رفتنش است اگر می تواند کسی را نجات دهد چرا این زندگی را به دیگری نبخشد. وقتی برای خانواده ها فرهنگسازی شود آن ها هم متوجه می شوند که می توانند اعضای عزیزشان را زنده نگه دارند و این امیدبخش است.
او در میان صحبت هایش به اجرای تئاتر جدیدش در ۲۲ دی ماه اشاره کرد که داستانی بسیار واقعی دارد و در سالن اهورا روی صحنه خواهد رفت.
انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «روایت جالب از فرو رفتن بازیگر «پول کثیف» در نقش#@! نقشی که باعث شد «حسن اسدی» پرخاشگری کند- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.