بیرجند؛ میزبان سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس



رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۲۲ و ۲۳ خردادماه، سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

غلامرضا قوسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به هفته جهاد کشاورزی، سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس در ۲۲ لغایت ۲۳ خردادماه جاری برگزار می شود.

وی افزود: قنات بلده فردوس به عنوان یکی از پتانسیل های کشاورزی، اقتصادی و فرهنگی استان محسوب می شود که با توجه به قدمت این قنات، همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در خصوص برگزاری هر چه باشکوه تر این سمپوزیوم را می طلبد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: قنات بلده، یک رشته قنات با قدمت تاریخی مربوط به دوره ساسانی و از قنات های ایرانی ثبت شده به عنوان میراث جهانی یونسکو است که بخش های عمده ای از زمین های کشاورزی نزدیک شهر فردوس را آبیاری می کند.

قوسی با بیان اینکه قنات بلده فردوس ۲۷ رشته قنات دارد که ۱۱ رشته آن خشک شده و ۱۶ رشته فعال است، خاطرنشان کرد: میزان آبدهی این قنات ها ۸۰ تا ۲۶۰ لیتر بر ثانیه گزارش شده که بخش عمده اراضی منطقه را نیز پوشش می دهد.



انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «بیرجند؛ میزبان سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.