آلمان کمپ «مایک اسپن» را به ارتش افغانستان واگذار کرد



به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، سپاه ۲۰۹ شاهین افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای آلمانی کمپ نظامی «مایک اسپن» را به این نیروها واگذار کردند.

براساس بیانیه منتشر شده، در مراسم واگذاری این کمپ نظانی از طرف افغان ها ژنرال «وردک» فرمانده سپاه ۲۰۹ شاهین با جمعی از مقامات نظامی دیگر و از طرف نیروهای ناتو ژنرال «مایر» فرمانده منطقه ای ماموریت حمایت قاطع در منطقه شمال با جمع از نیروهای آلمانی حضور داشتند.

ژنرال مایر در این مراسم گفت که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز جامعه جهانی نیروهای افغان را در بخش های لجستیکی و تسلیحاتی حمایت خواهد کرد.

پیش از ایننیز نظامیان آمریکایی مستقر در ولایت هلمند «کمپ آنتونیک» را به سپاه ۲۱۵ میوند واگذار کرده بودند.

روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در حالی جریان دارد که اخیرا فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد تاکنون ۶۰ هواپیمای ترابری C-۱۷پر از تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده و قرار است ۱۳۰۰ قطعه تجهیزات نظامی دیگر نیز پیش از خروج منهدم شود.

گفته می شود که در دوهه اخیر حدود ۷۰۰ پایگاه کوچک و بزرگ نظامی توسط آمریکا در افغانستان ساخته شده است که بسیاری از آنها را نیروهای آمریکایی پس از واگذاری یا خروج، تخریب کرده اند.

انتهای پیام/.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «آلمان کمپ «مایک اسپن» را به ارتش افغانستان واگذار کرد» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.