استفاده حداکثری از آبهای سطحی همدان تا آغاز فصل زارعی+فیلم - تسنیم
فرهاد بختیاری فر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: تصفیه خانه شهید بهشتی همدان برای تصفیه آب سد اکباتان طراحی شده، ولی در سال ۱۴۰۱ بخشی از آب شرب همدان که به صورت تصفیه نشده از تالوار به همدان منتقل می شد این تصفیه خانه را مجهز کردیم تا این میزان آب را نیز سالم به دست مردم برسانیم.
وی بیان کرد: حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب سد تالوار در این مکان تصفیه می شد و با توجه به اینکه در زمان خود تصفیه خانه شیخی جان آماده نبود این مرکز مجهز شد تا اینکه این تصفیه خانه توسط آب منطقه ای وارد مدار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، گفت: آب در این مرکز تصفیه و بخشی از طریق ایستگاه پمپاژ آبشینه به تصفیه خانه شهید بهشتی و بخشی مستقیما به ایستگاه پمپاژ ینگجه و مخزن لونا پارک وارد می شود.
بختیاری فر با بیان اینکه حدود هزار لیتر در ثانیه را از زون آب زیرزمینی از تالوار گرفته می شود، گفت: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه هم از زون آب های سطحی که همان تصفیه خانه شهید بهشتی است گرفته می شود و علاوه بر اختلاطی که با آب چاه ها انجام می شود که از چاه های دشت بهار و منابع خالق وردی و بخشی از طریق رودخانه ها وارد می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، افزود: حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه از رودخانه عباس آباد تامین می شود که از طریق تصفیه خانه الوند وارد مخزن لونا پارک شده و رقمی معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر از طریق رودخانه خاکو و دره مرادبیگ تامین می شود که وارد تصفیه خانه شهید بهشتی شده و عمل اختلاط را به نسبت ۵۰ به ۵۰ داریم که برای استفاده حداکثری از منابع آبی سطحی و عدم استفاده از سد اکباتان است تا آب سد ذخیره شود.
وی عنوان کرد: تا زمانی که فصل زراعی که اواخر خردادماه برسد منابع سطحی را از دست می دهیم و آن زمان تصمیم گیری می شود تا از کدام منابع آب تامین شود.
.
انتهای پیام/
وی بیان کرد: حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب سد تالوار در این مکان تصفیه می شد و با توجه به اینکه در زمان خود تصفیه خانه شیخی جان آماده نبود این مرکز مجهز شد تا اینکه این تصفیه خانه توسط آب منطقه ای وارد مدار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، گفت: آب در این مرکز تصفیه و بخشی از طریق ایستگاه پمپاژ آبشینه به تصفیه خانه شهید بهشتی و بخشی مستقیما به ایستگاه پمپاژ ینگجه و مخزن لونا پارک وارد می شود.
بختیاری فر با بیان اینکه حدود هزار لیتر در ثانیه را از زون آب زیرزمینی از تالوار گرفته می شود، گفت: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه هم از زون آب های سطحی که همان تصفیه خانه شهید بهشتی است گرفته می شود و علاوه بر اختلاطی که با آب چاه ها انجام می شود که از چاه های دشت بهار و منابع خالق وردی و بخشی از طریق رودخانه ها وارد می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، افزود: حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه از رودخانه عباس آباد تامین می شود که از طریق تصفیه خانه الوند وارد مخزن لونا پارک شده و رقمی معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر از طریق رودخانه خاکو و دره مرادبیگ تامین می شود که وارد تصفیه خانه شهید بهشتی شده و عمل اختلاط را به نسبت ۵۰ به ۵۰ داریم که برای استفاده حداکثری از منابع آبی سطحی و عدم استفاده از سد اکباتان است تا آب سد ذخیره شود.
وی عنوان کرد: تا زمانی که فصل زراعی که اواخر خردادماه برسد منابع سطحی را از دست می دهیم و آن زمان تصمیم گیری می شود تا از کدام منابع آب تامین شود.
.
انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «استفاده حداکثری از آبهای سطحی همدان تا آغاز فصل زارعی+فیلم - تسنیم» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.