تب و تاب بازار لاستیک خوابیده است / قیمت ها پایین می آید
ایسنا/خوزستان رئیس اتحادیه لاستیک فروشان و پنچرگیران اهواز گفت: لاستیک به میزان زیاد وجود دارد و فقط مقداری لاستیک های ۱۳ اینچ (پراید و تیبا) با کمبود مواجه است.
قدرت الله اروجنی در گفت وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت لاستیک خودرو در بازار اهواز اظهار کرد: وضعیت بازار لاستیک در اهواز مناسب است؛ تب و تاب خرید لاستیک خوابیده است و قیمت لاستیک های دولتی به قیمت بازار آزاد بسیار نزدیک شده است.
وی گفت: در پنج ماه گذشته لاستیک ارزان بود اما رفته رفته شرکت ها ابتدا ۳۰ درصد افزایش قیمت انجام دادند و در دی ماه نیز لاستیک شامل ۵۰ درصد افزایش قیمت شد.
رئیس اتحادیه لاستیک فروشان و پنچرگیران اهواز با اشاره به نزدیک شدن قیمت لاستیک دولتی به قیمت لاستیک آزاد افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده در بازار لاستیک، امید است که قیمت لاستیک کاهش یابد؛ نزدیک شدن نرخ دولتی و آزاد به یکدیگر، نشانه خوبی است.
اروجنی تصریح کرد: در بازار لاستیک فراوانی رخ داده است و لاستیک به میزان زیاد وجود دارد و تنها بازار لاستیک های ۱۳ اینچ (پراید و تیبا) مقداری با کمبود مواجه است که اگر کارخانه های تولیدکننده لاستیک، تولید خود را افزایش دهند این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
وی بیان کرد: اگرچه میزان تولید لاستیک های ۱۳ اینچی افزایش یافته است اما با توجه به پرمصرف بودن این سایز لاستیک، نیاز به افزایش تولید است زیرا اکثر خودروهای ایرانی مانند پراید و تیبا از لاستیک ۱۳ اینچی استفاده می کنند.
رئیس اتحادیه لاستیک فروشان و پنچرگیران اهواز گفت: اشکال از خود ما مردم است؛ برای مثال فردی که لاستیک های ماشین اش نو و سالم هستند، به دنبال خرید لاستیک و نگهداری آن است و دریغ از این فکر که لاستیک تاریخ انقضا دارد و فسادپذیر است.
اروجنی تصریح کرد: اگر مردم رعایت کنند و تنها افرادی که به لاستیک نیاز دارند خرید کنند، هیچ کمبودی وجود ندارد.
وی در خصوص وضعیت موجودی لاستیک های خارجی در بازار نیز گفت: در حال حاضر لاستیک های ساخت کشور چین در بازار وجود دارد و لاستیک های ساخت کشور کره نیز هم به صورت قاچاقی و تعداد پایین و هم به صورت قانونی و تعداد بالا در کشور وجود دارند اما توصیه ما، خرید لاستیک های ایرانی و حمایت از اجناس ایرانی است.
انتهای پیام
قدرت الله اروجنی در گفت وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت لاستیک خودرو در بازار اهواز اظهار کرد: وضعیت بازار لاستیک در اهواز مناسب است؛ تب و تاب خرید لاستیک خوابیده است و قیمت لاستیک های دولتی به قیمت بازار آزاد بسیار نزدیک شده است.
وی گفت: در پنج ماه گذشته لاستیک ارزان بود اما رفته رفته شرکت ها ابتدا ۳۰ درصد افزایش قیمت انجام دادند و در دی ماه نیز لاستیک شامل ۵۰ درصد افزایش قیمت شد.
رئیس اتحادیه لاستیک فروشان و پنچرگیران اهواز با اشاره به نزدیک شدن قیمت لاستیک دولتی به قیمت لاستیک آزاد افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده در بازار لاستیک، امید است که قیمت لاستیک کاهش یابد؛ نزدیک شدن نرخ دولتی و آزاد به یکدیگر، نشانه خوبی است.
اروجنی تصریح کرد: در بازار لاستیک فراوانی رخ داده است و لاستیک به میزان زیاد وجود دارد و تنها بازار لاستیک های ۱۳ اینچ (پراید و تیبا) مقداری با کمبود مواجه است که اگر کارخانه های تولیدکننده لاستیک، تولید خود را افزایش دهند این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
وی بیان کرد: اگرچه میزان تولید لاستیک های ۱۳ اینچی افزایش یافته است اما با توجه به پرمصرف بودن این سایز لاستیک، نیاز به افزایش تولید است زیرا اکثر خودروهای ایرانی مانند پراید و تیبا از لاستیک ۱۳ اینچی استفاده می کنند.
رئیس اتحادیه لاستیک فروشان و پنچرگیران اهواز گفت: اشکال از خود ما مردم است؛ برای مثال فردی که لاستیک های ماشین اش نو و سالم هستند، به دنبال خرید لاستیک و نگهداری آن است و دریغ از این فکر که لاستیک تاریخ انقضا دارد و فسادپذیر است.
اروجنی تصریح کرد: اگر مردم رعایت کنند و تنها افرادی که به لاستیک نیاز دارند خرید کنند، هیچ کمبودی وجود ندارد.
وی در خصوص وضعیت موجودی لاستیک های خارجی در بازار نیز گفت: در حال حاضر لاستیک های ساخت کشور چین در بازار وجود دارد و لاستیک های ساخت کشور کره نیز هم به صورت قاچاقی و تعداد پایین و هم به صورت قانونی و تعداد بالا در کشور وجود دارند اما توصیه ما، خرید لاستیک های ایرانی و حمایت از اجناس ایرانی است.
انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «تب و تاب بازار لاستیک خوابیده است #@! قیمت ها پایین می آید» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.