۱۰ میلیون روستایی تا سال ۱۴۰۰ دارای آبرسانی پایدار می شوند
به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تقی زاده خامسی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از سد چپرآباد در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: حدود ۲٫۵ میلیون نفر در جهان به آب بهداشتی دسترسی ندارند و ۸۰۰ میلیون نفر روزانه به طور متوسط نیم ساعت برای تهیه آب سالم وقت صرف می کنند.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیون نفر در ایران در ۶۲ هزار روستا زندگی می کنند که ۲۳ هزار از این روستاها کمتر از ۲۰ خانوار و حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد عنوان کرد: در ابتدای فعالیت دولت کمتر از ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آبرسانی پایدار بهره مند بودند اما اکنون این تعداد به بیش از هشت میلیون نفر افزایش یافته است.
تقی زاده خامسی با بیان اینکه اکنون این پوشش به ۷٫۷ میلیون نفر رسیده و تا پایان دولت ۱۰ میلیون نفر نزدیک خواهد شد اضافه کرد: در حال حاضر حدود شش هزار روستا با تانکر آبرسانی می شود که اکثر آنها زیر ۲۰ هزار نفر هستند.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو در طرح های آماده بهره برداری سد سازی گفت: در این مدت تاکنون ۴۲ سد در مناطق مختلف کشور به بهره برداری رسیده و پیش بینی می شود تا پایان عمر دولت این تعداد به بیش از ۵۸ سد برسد.
تقی زاده خامسی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در بخش تصفیه خانه های آب و فاضلاب نیز اقدامات خوبی صورت گرفته افزود: در این مدت بیش از ۲۲۵ تصفیه خانه آب و فاضلاب در کشور به بهره برداری رسیده است.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو روز پنجشنبه برای شرکت در آئین بهره برداری از سد چپرآباد اشنویه به آذربایجان غربی سفر کرده بود.
این سد که در قالب پویش الف، ب، ایران افتتاح شده، با ظرفیت ۴۶ میلیون مترمکعب از نوع خاکی با هسته رسی است که با دو هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و اشتغالزایی برای ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و دو هزار نفر دیگر به طور غیرمستقیم احداث شده است.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیون نفر در ایران در ۶۲ هزار روستا زندگی می کنند که ۲۳ هزار از این روستاها کمتر از ۲۰ خانوار و حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد عنوان کرد: در ابتدای فعالیت دولت کمتر از ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آبرسانی پایدار بهره مند بودند اما اکنون این تعداد به بیش از هشت میلیون نفر افزایش یافته است.
تقی زاده خامسی با بیان اینکه اکنون این پوشش به ۷٫۷ میلیون نفر رسیده و تا پایان دولت ۱۰ میلیون نفر نزدیک خواهد شد اضافه کرد: در حال حاضر حدود شش هزار روستا با تانکر آبرسانی می شود که اکثر آنها زیر ۲۰ هزار نفر هستند.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو در طرح های آماده بهره برداری سد سازی گفت: در این مدت تاکنون ۴۲ سد در مناطق مختلف کشور به بهره برداری رسیده و پیش بینی می شود تا پایان عمر دولت این تعداد به بیش از ۵۸ سد برسد.
تقی زاده خامسی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در بخش تصفیه خانه های آب و فاضلاب نیز اقدامات خوبی صورت گرفته افزود: در این مدت بیش از ۲۲۵ تصفیه خانه آب و فاضلاب در کشور به بهره برداری رسیده است.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو روز پنجشنبه برای شرکت در آئین بهره برداری از سد چپرآباد اشنویه به آذربایجان غربی سفر کرده بود.
این سد که در قالب پویش الف، ب، ایران افتتاح شده، با ظرفیت ۴۶ میلیون مترمکعب از نوع خاکی با هسته رسی است که با دو هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و اشتغالزایی برای ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و دو هزار نفر دیگر به طور غیرمستقیم احداث شده است.
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «۱۰ میلیون روستایی تا سال ۱۴۰۰ دارای آبرسانی پایدار می شوند» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.