حل مشکل آب شهرستان عنبران نیازمند همت مسئولان است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع رسنی استانداری اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در نشست با جمعی از مسئولان بخش های عنبران و هشجین که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: خورش رستم باید به یکی از مراکز گردشگری استان تبدیل شود.
وی گفت: ظرفیت های گردشگری این شهر ایجاب می کند سرمایه گذاری لازم در این منطقه انجام شده و این شهر را از بن بست خارج کرد.
عاملی رفع مشکل آب عنبران را خواستار شد و گفت: مردم عنبران چندین سال است که با مشکل آب روبه رو هستند و من از دولتمردان می خواهم نسبت به رفع این مشکل اقدام سریع انجام دهند.
استاندار اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: تامین آب موقت برای شهر عنبران و بخشی از نمین انجام شده و جهت انتقال آب از سمت آبی بیگلو تا ایستگاه پمپاژ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.
اکبر بهنام جو گفت: ۱۵۰میلیارد ریال از محل بودجه عمرانی استان و ۱۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات آب منطقه ای تامین شده و بخشی از مصالح مورد نیاز خریداری شده است.
وی با بیان اینکه سد عنبران از محل اعتبارات مهار آبهای مرزی شروع شده است گفت:این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۵درصد به جهت مشکل اعتباری متوقف شده و همه پروژه های مشابه باید از صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شوند.
استاندار اردبیل تامین تسهیلات برای بهسازی خانه های روستایی را یادآور شد و افزود: طرح هادی روستای عنبران علیا با محوریت گردشگری انجام شده و برای بهسازی روستاهای این بخش۲۰ میلیون تومان بلاعوض و ۸۰میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود.
وی با بیان اینکه برای زنان بی سرپرست روستایی ۱۵ میلیون تومان وام پرداخت می شود گفت: عنبران از لحاظ صنایع دستی و بافت گلیم و ورنی قطب بوده و زنان بخش عنبران در صنایع دستی تلاش فراوانی دارند.
رییس شورای اشتغال استان ایجاد اشتغال در بخش های عنبران و هشجین را از اولویت ها بر شمرد و گفت: ایجاد شهرک خصوصی تولید لوازم خانگی و انواع کاغذ در روستای اورنج بخش عنبران می تواند در فاز اول به اشتغال بیش از ۵۰۰نفر منجر شود.
وی همچنین در رابطه با مشکلات بخش هشجین خلخال گفت: برای آسفالت ۱۳ کیلومتر از راه هشتجین بیش از ۲۰ میلیارد تومان بودجه لازم است و از اعتبارات عمرانی شهرستان خلخال مبلغی برای این مسیر در نظر گرفته شده و ۱۲میلیارد تومان نیز سازمان مدیریت به این پروژه اختصاص داده است .
اکبر بهنام جو مشکلات مالی و افزایش قیمت مصالح در دو سال اخیر را از مسایل پیمانکاران بر شمرد و افزود: تلاش دولت و مدیران دستگاه های اجرایی در استان برای حل مشکلات شهرهای کم برخوردار قابل توجه است و هنر مدیر این حل مشکلات مردم و کار در مواقع بحران است.
وی ایجاد مجتمع بین راهی هشجین در حاشیه قزل اوزن را ضروری دانست و گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی به منظور توسعه منطقه و درآمد پایدار برای شهرداری می تواند برای هشجین مفید باشد.
بهنام جو احداث آبخیزداری را برای کشاورزی و باغداری مهم ارزیابی کرد و افزود: ۴۰میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری استان تخصیص یافته است و برای این منظور کارهای زیربنایی خوبی انجام شده است.
استاندار اردبیل افزود: مجوز ایجاد ناحیه صنعتی هشجین در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت اخذ شده و زیر ساخت های لازم این شهرک انجام می شود .
انتهای پیام/ز
وی گفت: ظرفیت های گردشگری این شهر ایجاب می کند سرمایه گذاری لازم در این منطقه انجام شده و این شهر را از بن بست خارج کرد.
عاملی رفع مشکل آب عنبران را خواستار شد و گفت: مردم عنبران چندین سال است که با مشکل آب روبه رو هستند و من از دولتمردان می خواهم نسبت به رفع این مشکل اقدام سریع انجام دهند.
استاندار اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: تامین آب موقت برای شهر عنبران و بخشی از نمین انجام شده و جهت انتقال آب از سمت آبی بیگلو تا ایستگاه پمپاژ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.
اکبر بهنام جو گفت: ۱۵۰میلیارد ریال از محل بودجه عمرانی استان و ۱۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات آب منطقه ای تامین شده و بخشی از مصالح مورد نیاز خریداری شده است.
وی با بیان اینکه سد عنبران از محل اعتبارات مهار آبهای مرزی شروع شده است گفت:این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۵درصد به جهت مشکل اعتباری متوقف شده و همه پروژه های مشابه باید از صندوق ذخیره ارزی تامین اعتبار شوند.
استاندار اردبیل تامین تسهیلات برای بهسازی خانه های روستایی را یادآور شد و افزود: طرح هادی روستای عنبران علیا با محوریت گردشگری انجام شده و برای بهسازی روستاهای این بخش۲۰ میلیون تومان بلاعوض و ۸۰میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود.
وی با بیان اینکه برای زنان بی سرپرست روستایی ۱۵ میلیون تومان وام پرداخت می شود گفت: عنبران از لحاظ صنایع دستی و بافت گلیم و ورنی قطب بوده و زنان بخش عنبران در صنایع دستی تلاش فراوانی دارند.
رییس شورای اشتغال استان ایجاد اشتغال در بخش های عنبران و هشجین را از اولویت ها بر شمرد و گفت: ایجاد شهرک خصوصی تولید لوازم خانگی و انواع کاغذ در روستای اورنج بخش عنبران می تواند در فاز اول به اشتغال بیش از ۵۰۰نفر منجر شود.
وی همچنین در رابطه با مشکلات بخش هشجین خلخال گفت: برای آسفالت ۱۳ کیلومتر از راه هشتجین بیش از ۲۰ میلیارد تومان بودجه لازم است و از اعتبارات عمرانی شهرستان خلخال مبلغی برای این مسیر در نظر گرفته شده و ۱۲میلیارد تومان نیز سازمان مدیریت به این پروژه اختصاص داده است .
اکبر بهنام جو مشکلات مالی و افزایش قیمت مصالح در دو سال اخیر را از مسایل پیمانکاران بر شمرد و افزود: تلاش دولت و مدیران دستگاه های اجرایی در استان برای حل مشکلات شهرهای کم برخوردار قابل توجه است و هنر مدیر این حل مشکلات مردم و کار در مواقع بحران است.
وی ایجاد مجتمع بین راهی هشجین در حاشیه قزل اوزن را ضروری دانست و گفت: ایجاد بازارچه صنایع دستی به منظور توسعه منطقه و درآمد پایدار برای شهرداری می تواند برای هشجین مفید باشد.
بهنام جو احداث آبخیزداری را برای کشاورزی و باغداری مهم ارزیابی کرد و افزود: ۴۰میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری استان تخصیص یافته است و برای این منظور کارهای زیربنایی خوبی انجام شده است.
استاندار اردبیل افزود: مجوز ایجاد ناحیه صنعتی هشجین در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت اخذ شده و زیر ساخت های لازم این شهرک انجام می شود .
انتهای پیام/ز
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «حل مشکل آب شهرستان عنبران نیازمند همت مسئولان است» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.