دهک های چهارم و پنجم از خدمات بیمه رایگان برخوردار شدند



به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صحرایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان گفت: با توجه به جمعیت دو میلیون نفری استان گلستان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

. وی افزود: از این تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت یک میلیون نفر به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان گلستان از تشکیل صندوق بیمه برای بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد و گفت: در گذشته تنها ۵ بیماری چون ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه به عنوان بیماران خاص و صعب العلاج خدمات دریافت می کردند اما اکنون این تعداد به ۱۰۷ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به منابعی که وجود دارد بسته های خدماتی ویژه از سوی وزارت بهداشت برای بیماران خاص و صعب العلاج تعریف شده و سازمان سلامت آن را اجرایی خواهد کرد.

صحرایی با اشاره به اینکه گلستان در بحث پرداخت ضوابط جزو ۹ استان کشور محسوب می شود، اظهار کرد: تاکنون برای پرونده های خارج از ضوابط و هزینه های پرداختی مبلغ ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

وی افزود: بیماری های چون سرطان و دیابت جزو بیشترین آمار در سامانه نشان دار ثبت شدند.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان گلستان گفت: در راستای حمایت از بیماران صعب العلاج تعداد ۳ هزار و ۵۲۵ نفر به بانک ملت و ۶۶۴ نفر به بانک مهر معرفی شدند تا از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در ابتدای سال، بیمه دهک های یک، دو و سه رایگان بود با اجرای آئین نامه بند الف ماده ۷۰ دهک های چهارم و پنجم به بیمه شوندگان رایگان اضافه شدند.

صحرایی افزود: همچنین دهک ششم به بعد هم ۲۰ درصد حق بیمه، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم، چهل درصد و دهک نهم، ۵۰ درصد حق بیمه را می توانند پرداخت کنند

وی یادآور شد: حق بیمه ماهیانه ۱۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «دهک های چهارم و پنجم از خدمات بیمه رایگان برخوردار شدند» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.