تولید شمش ۹۰ تنی فولاد برای اولین بار در مجتمع صنعتی اسفراین



مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی اسفراین گفت: به همت مهندسین و کارشناسان مجرب داخلی برای اولین بار در مجتمع صنعتی اسفراین شمش فوق سنگین ۹۰ تنی فولاد تولید شد.

محمود نظام دوست در مصاحبه با خبرنگار فارس در اسفراین اظهار کرد: در واحد ذوب و ریخته گری مجتمع صنعتی اسفراین توانستیم با تکیه بر توان علمی و تجربی کارشناسان و پرسنل توانمند و مجرب داخلی برای اولین بار شمش فوق سنگین ۹۰ تنی به روش ریخته گری تحت خلاء تولید کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت کوره و پاتیل های مجتمع ۵۰ تنی است در این روش از دو پاتیل و تاندیش میانی استفاده کردیم که کاری بسیار ارزشمند می باشد که کلیه مراحل ساخت و طراحی این تاندیش ها توسط کارشناسان و مهندسین توانمند این مجتمع انجام شده است.

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی اسفراین افزود: با تولید این فولاد خاص به روش ریخته گری تحت خلاء کاملا از واردات یکسری محصولات استراتژیک که در ساخت صنایع و نیروگاه ها کاربرد دارد بی نیاز می شویم و از خروج میزان قابل توجهی ارز جلوگیری می شود.

وی گفت: توان علمی و تجربی متخصصین این مجتمع توانستند این تهدیدهای ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان را به فرصت تبدیل کنند و بخش تولید این مجتمع همچون گذشته پابرجا بماند و از وضعیت مناسب و پایداری برخوردار باشد.

انتهای پیام/ق
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «تولید شمش ۹۰ تنی فولاد برای اولین بار در مجتمع صنعتی اسفراین» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.