انجام بیش از ۲۰۰ هزار جلسه دادگاه زندانیان به صورت الکترونیک



رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که مرکز شبانه روزی در دستگاه قضا برای پالایش و امنیت سامانه ها وجود دارد، گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار جلسه دادگاه زندانیان به صورت الکترونیک انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه در دستگاه قضا امنیت سامانه ها جزو اولویت های ماست، گفت: تمامی سامانه های قوه قضاییه از امنیت بالایی برخوردارند و حادثه امنیتی نداشتیم.

وی با اشاره به این مطلب که مرکز شبانه روزی در دستگاه قضا برای پالایش و امنیت سامانه ها وجود دارد، گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار جلسه دادگاه زندانیان به صورت الکترونیک انجام شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بیان داشت: مجموع اتاق های الکترونیک به عددهشت هزار رسیده است.

زارع پور افزود: بیش از ۶۰ درصد شعب تجهیز شده اند و بیش از ۷۰ درصد اعزام های فیزیکی حذف شده است.

وی تصریح کرد: گواهی عدم سوء پیشینه در حال حاضر در برخی از شهر ها کمتر از یک ساعت انجام می شود و از امروز رونوشت الکترونیکی این درخواست را برای مرجع مورد نظر ارسال می کنیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز قوه قضاییه را برای مدیران دستگاه قضا تبدیل به اتاق شیشه ای کرده ایم.

وی ادامه داد: یکی از معضلات طول کشیدن پرونده ها رفت و آمد لوایح است که کاملا الکترونیکی شده است و تاکنون ۴۰ استعلام را الکترونیکی کرده ایم.

زارع پور خاطرنشان کرد: ثبت شکواییه از داخل منزل از کار های مهم هست که مردم در صورتی که برایشان مشکلی پیش بیاید از همان منزل شکواییه را ثبت کنند.

وی یادآور شد: یکی از بخش هایی که امروز افتتاح شد سامانه ای است که دارایی افراد در آن مشخص می شود.

انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «انجام بیش از ۲۰۰ هزار جلسه دادگاه زندانیان به صورت الکترونیک» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.