چگونگی اجرای کارورزی و برنامه های امتحانی در دانشگاه علوم بهزیستی



چگونگی انجام کارورزی در مقاطع مختلف و چگونگی اجرای برنامه های امتحانی دانشگاه علوم بهزیستی بررسی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر امیرمسعود عرب، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست با معاونان آموزشی، درمان، فرهنگی – دانشجویی و مدیر آموزش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و جمعی از دانشجویان و نماینده دانشجویان در انجمن صنفی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن یادآوری این موضوع که جایگاه دانشجویان در دانشگاه و پشتیبانی از خواسته های آنان را مهم می داند، گفت: تمامی اقدامات برای حفظ سلامتی دانشجویان و آسیب کمتر به روند آموزش دانشجویان است و تصمیمات در شرایط فعلی کرونایی کشور، باید با توجه به منافع اکثریت دانشجویان اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: درخواست های دانشجویان اگر با شرایط و قوانین دانشگاه هماهنگ باشد، امکان اجرا دارد.

عرب در ادامه اظهار کرد: اولویت با حفظ سلامتی دانشجویان است و اگر برای اجرای برنامه ای آموزشی یا پژوهشی، دانشجویان مجبور به تردد در تهران و یا شهرهای محل سکونتشان شوند و چون احتمال ابتلای آنان به بیماری کرونا افزایش می یابد، اصلا موافق آن نیستیم و باید آن برنامه به آینده موکول شود.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی افزود: دانشجویان می توانند سئوال ها و نظرهای خود را از طریق سامانه، تشکل های دانشجویی و یا شورای صنفی مطرح کنند و حتی از همه گروه های آموزشی خواستیم که گروه هایی در فضای مجازی با دانشجویان داشته باشند و مسایل موردی گروه را با هم در میان بگذارند و در مواقع لزوم، مسئولان دانشگاه نیز کمک خواهند کرد.

دکتر آرش میراب زاده، معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی در پاسخ به سئوالی از سوی دانشجویان گفت: اساتید که امر آموزش را هدایت می کنند، حق دارند که روش انجام امتحانات را هم تعیین کنند و هر سیستم و روشی که استاد صلاح بداند و به آموزش اعلام کند، مورد تایید بخش آموزش دانشگاه نیز است.

وی همچنین در مورد عدم شرکت در امتحانات افزود: دانشجویان برای عدم شرکت در امتحانات، باید مستندات محکمی ارائه بدهند.

دکتر سهیلا شهشهانی پور، مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی با اشاره به اینکه سامانه نوید برای اجرای آزمون های پایان ترم قابل استفاده نیست، گفت: از سامانه «فرادید» و یا هر روشی که استاد صلاح بداند و به آموزش اعلام کند، برای اجرای آزمون های پایان ترم استفاده خواهیم کرد.

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی یادآور شد: برنامه امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی، از ۱۴ تیرماه به ۲۱ تیرماه تغییر کرده است و زمان برگزاری امتحانات دانشجویان ارشد و دکتری نیز به عهده گروه های آموزشی گذاشته شده است تا خودشان هماهنگ کرده و به آموزش اعلام کنند.

شهشهانی پور، در مورد مدت زمان دوره های کارورزی نیز گفت: نمی توانیم میزان ساعتی را که برای کارورزی ها در آئین نامه های آموزشی ذکر شده، تغییر بدهیم.

دکتر حسن شاکری، معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی نیز در پاسخ به سئوالی گفت: سلامتی تک تک دانشجویان برای مسئولان دانشگاه مهم است و در اوایل اسفندماه ۹۸ برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس و انتقال آن به دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه، سریعا نسبت به تعطیلی دانشگاه ها و خوابگاه ها اقدام شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم بهزیستی، دکتر بیژن خراسانی، معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی نیز طی سخنانی و در پاسخ به سئوال دانشجویان، کارورزی ها، شرایط بیمارستان ها و کلینیک های تحت پوشش دانشگاه به لحاظ سیاست ها و اقداماتی را که برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا اعمال شده است، تشریح کرد.

انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «چگونگی اجرای کارورزی و برنامه های امتحانی در دانشگاه علوم بهزیستی» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.