چرا بایدن بدمن را سوپرمن جا می زنند؟
به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای درباره پیروزی بایدن در انتخابات نوشت: شاید ناظران مطلع تعجب کنند که طیف بزک کننده اوباما و برجام، با وجود همه عبرت ها، چرا باز هم مرتکب دروغ پردازی شده و پیروزی بایدن را خبر خوب برای مردم ایران جا می زنند؟
این طیف مگر نمی دانند که بایدن دنبال سخت گیری است نه گشایش، و گفته است «سیاست ترامپ علیه ایران شکست خورد. روش های زیرکانه تر و هوشمندانه تری هم برای سخت گیری علیه ایران وجود دارد»؟
دموکرات ها بارها گفته اند که به تعهدات برجامی ایران بسنده نمی کنند و آنها هم امتیازات جدید می خواهند. مشاوران ترامپ گفته اند ایران، هم باید تمدید (دائمی سازی!) برخی بندهای رو به پایان برجام را بپذیرد و هم، امتیاز های جدیدی در حوزه توانمندی نظامی و نفوذ (امنیت) منطقه ای خود واگذار کند.
دموکرات ها بودند که غیر از «تحریم های فلج کننده» در پیشا برجام، تحریم های ویزا، کاتسا و آیسا را (زیر ساخت فشار حداکثری ترامپ) را در پسا برجام پایه گذاری کردند و تعلیق تحریم های وعده داده شده در برجام را به تمسخر گرفتند
بایدن قطعا به برجام بر نمی گردد؛ و تحریم های ترامپ را هم برای خود فرصت فشار بیشتر می داند. اما حتی اگر هم اراده ای برای بازگشت به برجام داشت، تحریمهایی که با هماهنگی اوباما و ترامپ در کنگره تصویب شده، مانع ازاین کار می شد.
دموکراتها و جمهوریخواهان، تحریمهای جدید و پیاپی را طی پنج ساله پس از اعلام برجام، با اتفاق آرا تصویب کردند؛ با یقین به این که دولت روحانی به هیچ وجه، از برجام خارج نمی شود و هیچ واکنش بازدارنده ای هم به نقض آن توسط تحریم های جدید نخواهد داشت!
دولت ما پنج سال تماشا کرد تا دموکرات ها و جمهوری خواهان متفقا دیوار تحریم ها را بلند تر و قطور تر کنند. مبتنی بر این واقعیت تلخ، بایدن در صورت پیروزی، به خاطر همین تضمین پشاپیشی که گرفته (!)، به پایمال کردن برجامی و افزایش هوشمندانه تر فشار ادامه می دهد؛ و این هیچ مباینتی با وسوسه به مذاکره و بازی چماق و هویج ندارد.
آیا افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال، واقعیت ها را درباره خباثت دموکرات ها نمی دانند؟ یقینا می دانند.اما درمانده شده اند، چرا که از مردم به خاطر خلف وعده و خیانت ها و سوء مدیریت شان لعنت می شنوند و هیچ حرفی هم برای گفتن ندارند.
آنها چند ماه سرگرم کردن مردم با بایدن و انتخابات آمریکا را «یک گشایش بزرگ» برای خود می دانند. مانند کلاهبرداری که گریبانش را گرفته اند و او برای خلاصی موقت، چک یا وعده دیگری می دهد تا فعلا بتواند گریبانش را رها کند.
اخیرا زیباکلام گفته «اصلاح طلبان دیگر حرفی برای گفتن به مردم ندارند و از همین حالا انتخابات ۱۴۰۰ را سه هیچ باخته اند». در این شرایط، طیف متبوع وی می خواهند دو قطبی سازی منسوخ را احیا، و در پایان هشت سال بی کفایتی چنین وانمود کنند که باب نجات توسط سوپرمن آمریکایی (در واقع بدمن و بتمن) دیگری گشوده شد، اما در داخل نگذاشتند استفاده شود.
خیانت و تحریف مضاعف این است: با ترکیب «سوء مدیریت و غفلت آفرینی در قبال خباثت دشمن»، معیشت مردم را در تنگنا قرار دادند؛ حالا هم به جای عذرخواهی، یا اعتراض و مرزبندی با دشمن، دوباره چنین وانمود می کنند که "کلید حل مشکلات نه در داخل، بلکه در آمریکا و اروپاست؛ اگر هم مشکلات اقتصادی حل نشده، علت آن، نظام و منطق انقلاب اسلامی است!
*بازنشر مطالب شبکه های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه ها منتشر می شود.
این طیف مگر نمی دانند که بایدن دنبال سخت گیری است نه گشایش، و گفته است «سیاست ترامپ علیه ایران شکست خورد. روش های زیرکانه تر و هوشمندانه تری هم برای سخت گیری علیه ایران وجود دارد»؟
دموکرات ها بارها گفته اند که به تعهدات برجامی ایران بسنده نمی کنند و آنها هم امتیازات جدید می خواهند. مشاوران ترامپ گفته اند ایران، هم باید تمدید (دائمی سازی!) برخی بندهای رو به پایان برجام را بپذیرد و هم، امتیاز های جدیدی در حوزه توانمندی نظامی و نفوذ (امنیت) منطقه ای خود واگذار کند.
دموکرات ها بودند که غیر از «تحریم های فلج کننده» در پیشا برجام، تحریم های ویزا، کاتسا و آیسا را (زیر ساخت فشار حداکثری ترامپ) را در پسا برجام پایه گذاری کردند و تعلیق تحریم های وعده داده شده در برجام را به تمسخر گرفتند
بایدن قطعا به برجام بر نمی گردد؛ و تحریم های ترامپ را هم برای خود فرصت فشار بیشتر می داند. اما حتی اگر هم اراده ای برای بازگشت به برجام داشت، تحریمهایی که با هماهنگی اوباما و ترامپ در کنگره تصویب شده، مانع ازاین کار می شد.
دموکراتها و جمهوریخواهان، تحریمهای جدید و پیاپی را طی پنج ساله پس از اعلام برجام، با اتفاق آرا تصویب کردند؛ با یقین به این که دولت روحانی به هیچ وجه، از برجام خارج نمی شود و هیچ واکنش بازدارنده ای هم به نقض آن توسط تحریم های جدید نخواهد داشت!
دولت ما پنج سال تماشا کرد تا دموکرات ها و جمهوری خواهان متفقا دیوار تحریم ها را بلند تر و قطور تر کنند. مبتنی بر این واقعیت تلخ، بایدن در صورت پیروزی، به خاطر همین تضمین پشاپیشی که گرفته (!)، به پایمال کردن برجامی و افزایش هوشمندانه تر فشار ادامه می دهد؛ و این هیچ مباینتی با وسوسه به مذاکره و بازی چماق و هویج ندارد.
آیا افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال، واقعیت ها را درباره خباثت دموکرات ها نمی دانند؟ یقینا می دانند.اما درمانده شده اند، چرا که از مردم به خاطر خلف وعده و خیانت ها و سوء مدیریت شان لعنت می شنوند و هیچ حرفی هم برای گفتن ندارند.
آنها چند ماه سرگرم کردن مردم با بایدن و انتخابات آمریکا را «یک گشایش بزرگ» برای خود می دانند. مانند کلاهبرداری که گریبانش را گرفته اند و او برای خلاصی موقت، چک یا وعده دیگری می دهد تا فعلا بتواند گریبانش را رها کند.
اخیرا زیباکلام گفته «اصلاح طلبان دیگر حرفی برای گفتن به مردم ندارند و از همین حالا انتخابات ۱۴۰۰ را سه هیچ باخته اند». در این شرایط، طیف متبوع وی می خواهند دو قطبی سازی منسوخ را احیا، و در پایان هشت سال بی کفایتی چنین وانمود کنند که باب نجات توسط سوپرمن آمریکایی (در واقع بدمن و بتمن) دیگری گشوده شد، اما در داخل نگذاشتند استفاده شود.
خیانت و تحریف مضاعف این است: با ترکیب «سوء مدیریت و غفلت آفرینی در قبال خباثت دشمن»، معیشت مردم را در تنگنا قرار دادند؛ حالا هم به جای عذرخواهی، یا اعتراض و مرزبندی با دشمن، دوباره چنین وانمود می کنند که "کلید حل مشکلات نه در داخل، بلکه در آمریکا و اروپاست؛ اگر هم مشکلات اقتصادی حل نشده، علت آن، نظام و منطق انقلاب اسلامی است!
*بازنشر مطالب شبکه های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه ها منتشر می شود.
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «چرا بایدن بدمن را سوپرمن جا می زنند؟» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.