معدوم سازی ۲۶۷ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در کیش
به گزارش خبرگزاری مهر،محمدرضا رضانیا اظهار کرد: ۲۶۷ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در کیش از ۱۶ اسفند پارسال تا روز گذشته شناسایی و معدوم شدند.
رضانیا با اشاره به ارائه گسترده خدمات سلامت با فرا رسیدن نوروز و جنگ تحمیلی سوم در کیش گفت: بازرسی های بهداشتی و ارائه خدمات سلامت در این مدت با جدیت بیشتری با هدف سلامت ساکنان و گردشگران انجام شده است.
او افزود: گروه های کارشناسی بهداشت و درمان مرکز بهداشت کیش، در حوزه های مختلف فعالانه خدمات رسان بودند تا سلامت ساکنان و گردشگران جزیره به بهترین شکل تأمین شود.
رضانیا گفت: ۳۵۰ نوبت معاینه پزشکی، ۵۶ نوبت تزریقات، پانسمان و بخیه و ۱۴ نوبت خدمات طب کار به مراجعه کنندگان ارائه شده است.
سرپرست مرکز بهداشت کیش، خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط، ۴۲۴ نوبت بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده و ۶۶۷ نوبت سنجش با تجهیزات قابل حمل و ۲۴۰ نوبت کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام شده است.
رضانیا تصریح کرد: ۱۲ نوبت نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۳ نوبت نمونه برداری از مواد غذایی در این مدت انجام شده است.
وی افزود: ۶۸ داروخانه، ۲۲ مطب پزشکی و دندانپزشکی، ۱۰ مرکز ترک اعتیاد و ۲ درمانگاه در این مدت با حضور کارشناسان بهداشت محیط بازرسی شده اند.
رضانیا، با بیان اینکه مراقبت از گروه های مختلف جامعه از اولویت های مرکز بهداشت کیش است، افزود: ۶۸ مادر باردار و مادرانی که تازه فرزند به دنیا آورده اند نیز از مراقبت های بهداشتی درمانی بهره مند شدند و ۹۹ کودک سه روزه تا ۵۹ ماهه نیز مراقبت های روزانه سلامت دریافت کردند.
او افزود: ۷۲ سالمند نیز از خدمات بهداشتی بهره مند شدند و ۲۵ نوبت مشاوره تغذیه با شیر مادر به مادران کیش ارائه شد.
سرپرست مرکز بهداشت کیش افزود: در حوزه پیشگیری و مراقبت بیماری ها نیز ۵۵ نوبت خطرسنجی بیماری انجام شد و مراقبت از ۹۸ بیمار دیابتی و ۱۴۹ بیمار مبتلا به فشار خون نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش در این مدت بود.
رضانیا، خاطرنشان کرد: ۱۴۰ نوبت واکسیناسیون حیوان گزیدگی انجام و ۶۰ نوبت از بیماریابی در حوزه بیماری هایی نظیر مالاریا، التور و سل انجام شد.
او در خصوص اقدامات بهداشت محیط و مبارزه با ناقلان بیماری ها، گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۹۲۷ متر مربع مه پاشی برای مقابله با پشه آئدس انجام شد و ۸۵۲ متر مربع عملیات لاروکشی نیز با هدف بهبودی کیفیت بهداشت انجام شد.
رضانیا افزود: ۷۲۰ نوبت مراقبت خانگی انجام شد و حدود ۳۰۰ نوبت مشاوره تغذیه برای گروه های مختلف شامل مادران باردار، شیرده، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و بیماران دیابتی و دارای فشارخون ارائه شد.
او افزود: در حدود ۴۰۰ نوبت مشاوره سلامت روان در دو روش حضوری و غیرحضوری انجام شده است.
سرپرست مرکز بهداشت کیش، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آموزش های بهداشتی در کانال ها و گروه های فضای مجازی و اطلاع رسانی عمومی نیز از دیگر اقدامات مهم مرکز بهداشت کیش در این مدت بوده تا سطح آگاهی جامعه در حوزه سلامت ارتقا پیدا کند.
رضانیا با اشاره به ارائه گسترده خدمات سلامت با فرا رسیدن نوروز و جنگ تحمیلی سوم در کیش گفت: بازرسی های بهداشتی و ارائه خدمات سلامت در این مدت با جدیت بیشتری با هدف سلامت ساکنان و گردشگران انجام شده است.
او افزود: گروه های کارشناسی بهداشت و درمان مرکز بهداشت کیش، در حوزه های مختلف فعالانه خدمات رسان بودند تا سلامت ساکنان و گردشگران جزیره به بهترین شکل تأمین شود.
رضانیا گفت: ۳۵۰ نوبت معاینه پزشکی، ۵۶ نوبت تزریقات، پانسمان و بخیه و ۱۴ نوبت خدمات طب کار به مراجعه کنندگان ارائه شده است.
سرپرست مرکز بهداشت کیش، خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط، ۴۲۴ نوبت بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده و ۶۶۷ نوبت سنجش با تجهیزات قابل حمل و ۲۴۰ نوبت کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام شده است.
رضانیا تصریح کرد: ۱۲ نوبت نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۳ نوبت نمونه برداری از مواد غذایی در این مدت انجام شده است.
وی افزود: ۶۸ داروخانه، ۲۲ مطب پزشکی و دندانپزشکی، ۱۰ مرکز ترک اعتیاد و ۲ درمانگاه در این مدت با حضور کارشناسان بهداشت محیط بازرسی شده اند.
رضانیا، با بیان اینکه مراقبت از گروه های مختلف جامعه از اولویت های مرکز بهداشت کیش است، افزود: ۶۸ مادر باردار و مادرانی که تازه فرزند به دنیا آورده اند نیز از مراقبت های بهداشتی درمانی بهره مند شدند و ۹۹ کودک سه روزه تا ۵۹ ماهه نیز مراقبت های روزانه سلامت دریافت کردند.
او افزود: ۷۲ سالمند نیز از خدمات بهداشتی بهره مند شدند و ۲۵ نوبت مشاوره تغذیه با شیر مادر به مادران کیش ارائه شد.
سرپرست مرکز بهداشت کیش افزود: در حوزه پیشگیری و مراقبت بیماری ها نیز ۵۵ نوبت خطرسنجی بیماری انجام شد و مراقبت از ۹۸ بیمار دیابتی و ۱۴۹ بیمار مبتلا به فشار خون نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش در این مدت بود.
رضانیا، خاطرنشان کرد: ۱۴۰ نوبت واکسیناسیون حیوان گزیدگی انجام و ۶۰ نوبت از بیماریابی در حوزه بیماری هایی نظیر مالاریا، التور و سل انجام شد.
او در خصوص اقدامات بهداشت محیط و مبارزه با ناقلان بیماری ها، گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۹۲۷ متر مربع مه پاشی برای مقابله با پشه آئدس انجام شد و ۸۵۲ متر مربع عملیات لاروکشی نیز با هدف بهبودی کیفیت بهداشت انجام شد.
رضانیا افزود: ۷۲۰ نوبت مراقبت خانگی انجام شد و حدود ۳۰۰ نوبت مشاوره تغذیه برای گروه های مختلف شامل مادران باردار، شیرده، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و بیماران دیابتی و دارای فشارخون ارائه شد.
او افزود: در حدود ۴۰۰ نوبت مشاوره سلامت روان در دو روش حضوری و غیرحضوری انجام شده است.
سرپرست مرکز بهداشت کیش، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آموزش های بهداشتی در کانال ها و گروه های فضای مجازی و اطلاع رسانی عمومی نیز از دیگر اقدامات مهم مرکز بهداشت کیش در این مدت بوده تا سطح آگاهی جامعه در حوزه سلامت ارتقا پیدا کند.
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «معدوم سازی ۲۶۷ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در کیش» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.