۱۲ دلیل بر پیروزی تاریخی ایران بر آمریکا و صهیونیسم
به گزارش مشرق، حمزه عالمی چراغعلی فعال رسانه در تلگرام نوشت:
شکست آمریکا و صهیونیسم در مقابل ایران و مردمان استوار و شجاعش، صاحب نظران و رسانه های متعدد غربی را به اعتراف وا داشته است. اسکات ریتر، تحلیلگر نظامی آمریکایی، این شکست را راهبردی توصیف می کند؛ تیموتی اسنایدر، تاریخ دان دانشگاه ییل و تورنتو، از باخت ترامپ در مقابل ایران و التماس او به دولت های مختلف سخن گفته و ویلیام هیگ، وزیر خارجه سابق انگلیس، ترامپ را در یک بن بست تاریخی می داند.
با اندکی جست وجو می توان مواضع زیادی از این دست یابید که شکست تاریخی آمریکا و صهیونیسم در مقابل جمهوری اسلامی ایران را با ادبیات و رویکردهای مختلفی توصیف می کنند. به طور مشخص نشانه های پیروزی دولت و ملت ایران بر آمریکا را می توان در موارد ذیل بیان کرد:
۱- هدف اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی از تهاجم به ایران، تغییر نظام سیاسی بود که نه تنها برآورده نشد، بلکه حمایت مردمی از نظام جمهوری اسلامی وسعت و عمق بسیار بیشتری یافت و ساختار جمهوری اسلامی، بدون هیچ اخلالی، با قدرت به راه خود ادامه می دهد.
۲- ترامپ و همراهان وی به معنی واقعی کلمه در افکار عمومی دنیا و آمریکا مفتضح شدند. ترامپ به عنوان فردی که تلاش کرد سابقه غیراخلاقی خود را، با حمله به ایران فرا فکند و از خود یک قهرمان بسازد، اکنون ضمن حفظ همان سابقه، به عنوان فردی دروغ گو، ناتوان، متناقض و البته احمق شناخته می شود. این روزها احمق نامیدن ترامپ به لفظ رایجی در رسانه های آمریکایی و غربی تبدیل شده است.
۳- تسلط ایران بر تنگه هرمز به صورت عملی و بسیار تأثیرگذار تثبیت شده است.
۴- حق تعیین رژیم حقوقی تنگه هرمز کاملا در اختیار ایران قرار گرفته است.
۵- جهانیان دریافتند که تنگه هرمز ابزار بازدارنده، قوی و مؤثر ایران است و بدون اجازه تهران نمی توانند از آن استفاده کنند.
۶- تسلط ایران بر تنگه هرمز نشان داد که می تواند بر بازارهای دنیا، و بلکه زندگی شهروندان کشورهای مختلف تأثیر گذارد و دولت های دشمن و ناسازگار با ایران را تحت فشار زیادی قرار دهد.
۷- اقدام ترامپ در محاصره دریایی ایران، ضمن این که نوعی خودزنی و حماقت توصیف شده، چرا که به محدودسازی عبور و مرور دریایی از تنگه هرمز توسط ایران و بالا رفتن قیمت نفت بیشتر کمک می کند، با این همه نتوانسته است اهداف آمریکا در ایجاد اجماع جهانی برای تمرکز بر این تنگه را برآورده کند و نشانه واضح و بزرگی از سردرگمی دولت ترامپ محسوب می شود.
۸- دولت های عربی منطقه دریافتند که همدستی با آمریکا و صهیونیسم علیه ایران، مساوی با از بین رفتن موجودیت آنان است. سران وابسته عرب می دانند که اگر تاکنون کاخ های آنان پا برجا مانده، به دلیل خویشتن داری و توجه ایران به اصل برادری بوده، و گرنه امروزه کاخ های عربی بی دفاع تر از همه وقت هستند.
۹- دولت های عربی از ترامپ خواسته اند که دست از محاصره دریایی ایران بر دارد، چرا که گفته شد نوعی خودزنی است و همپیمانان عربی آمریکا را در معرض خطر اقدام متقابل هم پیمان جمهوری اسلامی ایران، یعنی یمن قرار می دهد و تنکه باب المندب به مشکلات اعراب و آمریکا اضافه می شود. دولت ترامپ بی توجه به این تقاضای اعراب راه خود را می رود و این موضوع نشانه دیگری از نابودی منافع اعراب از همراهی با آمریکاست.
۱۰- جریان مقاومت اسلامی، در انسجام و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران، نشان دادند که یک قدرت نامتقارن، بازدارنده و تعیین کننده در غرب آسیا هستند و می توانند معادلات امنیتی منطقه را به سود خود تغییر دهند. وقتی تسلط یمنی های مقاوم و شجاع بر تنگه باب المندب عملیاتی شود، جهانیان بیش از پیش تأثیرگذاری جبهه مقاومت بر معادلات دنیا را درک خواهند کرد.
۱۱- ثابت شد که جریان مقاومت اسلامی منطقه به رهبری ایران توانایی تأمین امنیت غرب آسیا را دارند و اگر دولت های عربی اندکی عقلانیت داشته باشند، می توانند به جای باج دادن و اعطای استقلال خود به آمریکا، با پیوستن به این محور مقاومت، امنیت بومی و مؤثری برای خود فراهم کنند.
۱۲- ماهیت اپوزیسیون ایرانی خارج نشین بر افکار عمومی ایران روشن شد و مردم ایران دریافتند که جریان سلطنت طلب برخلاف ادعاهای خود، یک جریان ضد ایرانی، تروریستی و جاده صاف سلطه خونین آمریکا و صهیونیسم بر ایران است.
*بازنشر مطالب شبکه های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه ها منتشر می شود.
شکست آمریکا و صهیونیسم در مقابل ایران و مردمان استوار و شجاعش، صاحب نظران و رسانه های متعدد غربی را به اعتراف وا داشته است. اسکات ریتر، تحلیلگر نظامی آمریکایی، این شکست را راهبردی توصیف می کند؛ تیموتی اسنایدر، تاریخ دان دانشگاه ییل و تورنتو، از باخت ترامپ در مقابل ایران و التماس او به دولت های مختلف سخن گفته و ویلیام هیگ، وزیر خارجه سابق انگلیس، ترامپ را در یک بن بست تاریخی می داند.
با اندکی جست وجو می توان مواضع زیادی از این دست یابید که شکست تاریخی آمریکا و صهیونیسم در مقابل جمهوری اسلامی ایران را با ادبیات و رویکردهای مختلفی توصیف می کنند. به طور مشخص نشانه های پیروزی دولت و ملت ایران بر آمریکا را می توان در موارد ذیل بیان کرد:
۱- هدف اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی از تهاجم به ایران، تغییر نظام سیاسی بود که نه تنها برآورده نشد، بلکه حمایت مردمی از نظام جمهوری اسلامی وسعت و عمق بسیار بیشتری یافت و ساختار جمهوری اسلامی، بدون هیچ اخلالی، با قدرت به راه خود ادامه می دهد.
۲- ترامپ و همراهان وی به معنی واقعی کلمه در افکار عمومی دنیا و آمریکا مفتضح شدند. ترامپ به عنوان فردی که تلاش کرد سابقه غیراخلاقی خود را، با حمله به ایران فرا فکند و از خود یک قهرمان بسازد، اکنون ضمن حفظ همان سابقه، به عنوان فردی دروغ گو، ناتوان، متناقض و البته احمق شناخته می شود. این روزها احمق نامیدن ترامپ به لفظ رایجی در رسانه های آمریکایی و غربی تبدیل شده است.
۳- تسلط ایران بر تنگه هرمز به صورت عملی و بسیار تأثیرگذار تثبیت شده است.
۴- حق تعیین رژیم حقوقی تنگه هرمز کاملا در اختیار ایران قرار گرفته است.
۵- جهانیان دریافتند که تنگه هرمز ابزار بازدارنده، قوی و مؤثر ایران است و بدون اجازه تهران نمی توانند از آن استفاده کنند.
۶- تسلط ایران بر تنگه هرمز نشان داد که می تواند بر بازارهای دنیا، و بلکه زندگی شهروندان کشورهای مختلف تأثیر گذارد و دولت های دشمن و ناسازگار با ایران را تحت فشار زیادی قرار دهد.
۷- اقدام ترامپ در محاصره دریایی ایران، ضمن این که نوعی خودزنی و حماقت توصیف شده، چرا که به محدودسازی عبور و مرور دریایی از تنگه هرمز توسط ایران و بالا رفتن قیمت نفت بیشتر کمک می کند، با این همه نتوانسته است اهداف آمریکا در ایجاد اجماع جهانی برای تمرکز بر این تنگه را برآورده کند و نشانه واضح و بزرگی از سردرگمی دولت ترامپ محسوب می شود.
۸- دولت های عربی منطقه دریافتند که همدستی با آمریکا و صهیونیسم علیه ایران، مساوی با از بین رفتن موجودیت آنان است. سران وابسته عرب می دانند که اگر تاکنون کاخ های آنان پا برجا مانده، به دلیل خویشتن داری و توجه ایران به اصل برادری بوده، و گرنه امروزه کاخ های عربی بی دفاع تر از همه وقت هستند.
۹- دولت های عربی از ترامپ خواسته اند که دست از محاصره دریایی ایران بر دارد، چرا که گفته شد نوعی خودزنی است و همپیمانان عربی آمریکا را در معرض خطر اقدام متقابل هم پیمان جمهوری اسلامی ایران، یعنی یمن قرار می دهد و تنکه باب المندب به مشکلات اعراب و آمریکا اضافه می شود. دولت ترامپ بی توجه به این تقاضای اعراب راه خود را می رود و این موضوع نشانه دیگری از نابودی منافع اعراب از همراهی با آمریکاست.
۱۰- جریان مقاومت اسلامی، در انسجام و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران، نشان دادند که یک قدرت نامتقارن، بازدارنده و تعیین کننده در غرب آسیا هستند و می توانند معادلات امنیتی منطقه را به سود خود تغییر دهند. وقتی تسلط یمنی های مقاوم و شجاع بر تنگه باب المندب عملیاتی شود، جهانیان بیش از پیش تأثیرگذاری جبهه مقاومت بر معادلات دنیا را درک خواهند کرد.
۱۱- ثابت شد که جریان مقاومت اسلامی منطقه به رهبری ایران توانایی تأمین امنیت غرب آسیا را دارند و اگر دولت های عربی اندکی عقلانیت داشته باشند، می توانند به جای باج دادن و اعطای استقلال خود به آمریکا، با پیوستن به این محور مقاومت، امنیت بومی و مؤثری برای خود فراهم کنند.
۱۲- ماهیت اپوزیسیون ایرانی خارج نشین بر افکار عمومی ایران روشن شد و مردم ایران دریافتند که جریان سلطنت طلب برخلاف ادعاهای خود، یک جریان ضد ایرانی، تروریستی و جاده صاف سلطه خونین آمریکا و صهیونیسم بر ایران است.
*بازنشر مطالب شبکه های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه ها منتشر می شود.
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «۱۲ دلیل بر پیروزی تاریخی ایران بر آمریکا و صهیونیسم» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.