زنان کشمیری قربانیان سوءاستفاده سربازان هندی با هدف سرکوب آزادی خواهان
به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از کشمیر مدیا سرویس، با افزایش تنش در منطقه اشغالی کشمیر نهادهای فعال این منطقه گزارش هایی در مورد پرونده های قدیمی منتشر کردند.
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که نظامیان هندی برای تهدید آزادی خواهان کشمیری همواره از اهرم تجاوز به بانوان مسلمان استفاده کرده و آن را تبدیل به ملعبه ای علیه آزادی خواهان کردند.
گزارش ها حاکی است از ژانویه ۱۹۸۹ تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۴ بانوی کشمیری مورد تجاوز قرار گرفته اند و اقدام به تشکیل پرونده قضایی کرده اند ولی نتیجه ای نگرفته اند.
این در حالی است که به نظر می رسد تعداد بسیار زیاد دیگری از بانوان کشمیری نیز قربانی سواستفاده نظامیان هندی باشند ولی به دلایل مختلف از تشکیل پرونده قضایی خودداری کرده باشند.
«عمر عدیل دار» رئیس مجمع اجتماعی جوانان جامو و کشمیر در این خصوص می گوید: بانوان کشمیری که مورد سو استفاده قرار گرفتند به پیگیری دستگاه قضایی هند امیدوار بودند ولی هیچ اقدام موثری علیه نظامیانی که این فجایع را به بار آوردند صورت نگرفت.
از سوی دیگر عملیات های نظامیان هندی علیه جوانان کشمیری افزایش یافته است و روز گذشته نیز دو جوان کشمیری در منطقه کولگام هدف شلیک گلوله نظامیان هندی قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.
این در حالی است که شیوع بیماری کرونا در کشمیر مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه رقم زده و به دلیل نبود امکانات درمانی و بهداشتی تاکنون ۲۲۳۸ نفر در کشمیر به کرونا مبتلا شده اند.
هند ۲۹۵ روز پیش با لغو خودمختاری کشمیر تلاش کرد به صورت رسمی این منطقه را بخشی از خاک خود کند و با اسکان دادن غیر مسلمانان، عملا کشمیری ها را به اقلیتی فاقد قدرت تبدیل کند.
موج اعتراضات مردمی دهلی نو را مجبور به اعمال حکومت نظامی در تمام این مدت کرده است و علی رغم وجود حکومت نظامی روزانه ده ها تجمع اعتراض آمیز در کشمیر برگزار می شود.
انتهای پیام/.
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که نظامیان هندی برای تهدید آزادی خواهان کشمیری همواره از اهرم تجاوز به بانوان مسلمان استفاده کرده و آن را تبدیل به ملعبه ای علیه آزادی خواهان کردند.
گزارش ها حاکی است از ژانویه ۱۹۸۹ تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۴ بانوی کشمیری مورد تجاوز قرار گرفته اند و اقدام به تشکیل پرونده قضایی کرده اند ولی نتیجه ای نگرفته اند.
این در حالی است که به نظر می رسد تعداد بسیار زیاد دیگری از بانوان کشمیری نیز قربانی سواستفاده نظامیان هندی باشند ولی به دلایل مختلف از تشکیل پرونده قضایی خودداری کرده باشند.
«عمر عدیل دار» رئیس مجمع اجتماعی جوانان جامو و کشمیر در این خصوص می گوید: بانوان کشمیری که مورد سو استفاده قرار گرفتند به پیگیری دستگاه قضایی هند امیدوار بودند ولی هیچ اقدام موثری علیه نظامیانی که این فجایع را به بار آوردند صورت نگرفت.
از سوی دیگر عملیات های نظامیان هندی علیه جوانان کشمیری افزایش یافته است و روز گذشته نیز دو جوان کشمیری در منطقه کولگام هدف شلیک گلوله نظامیان هندی قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.
این در حالی است که شیوع بیماری کرونا در کشمیر مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه رقم زده و به دلیل نبود امکانات درمانی و بهداشتی تاکنون ۲۲۳۸ نفر در کشمیر به کرونا مبتلا شده اند.
هند ۲۹۵ روز پیش با لغو خودمختاری کشمیر تلاش کرد به صورت رسمی این منطقه را بخشی از خاک خود کند و با اسکان دادن غیر مسلمانان، عملا کشمیری ها را به اقلیتی فاقد قدرت تبدیل کند.
موج اعتراضات مردمی دهلی نو را مجبور به اعمال حکومت نظامی در تمام این مدت کرده است و علی رغم وجود حکومت نظامی روزانه ده ها تجمع اعتراض آمیز در کشمیر برگزار می شود.
انتهای پیام/.
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «زنان کشمیری قربانیان سوءاستفاده سربازان هندی با هدف سرکوب آزادی خواهان» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.