ممنوع شدن فروش سبدی، نقدی و توقف فروش داروها



براساس ابلاغیه رئیس سازمان غذا و دارو به تمامی شرکت های پخش دارو؛ فروش دارو با استفاده از روش های غیر متعارف از قبیل ایجاد سبد دارویی (فروش دارو های سهمیه ای و خاص در قبال خرید سایر داروها) و با روش هایی که منجر به ایجاد هر نوع تبعیض بین داروخانه ها در زمینه دریافت دارو های مورد نیاز آن ها شود، ممنوع است.

در متن این ابلاغیه آمده است: با توجه به گزارشات دریافتی از معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و برخی نهاد های نظارتی مبنی بر سبد فروشی، نقد فروشی و توقف فروش دارو توسط برخی شرکت های پخش، به اطلاع می رساند مستند به ماده ۲۹ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و بند ۴ ماده ۸ آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های پخش فرآورده های سلامت محور که اشعار می دارد «فروش دارو با استفاده از روش های غیر متعارف از قبیل ایجاد سبد دارویی (فروش دارو های سهمیه ای و خاص در قبال خرید سایر داروها) و یا روش هایی که منجر به ایجاد هر نوع تبعیض بین داروخانه ها در زمینه دریافت دارو های مورد نیاز آن ها شود، ممنوع است» و عطف به بند ۶ ماده ۹ آیین نامه مذکور از آنجا که توقف فروش و عدم توزیع موجودی دارو ها به عنوان کالای استراتژیک و مایحتاج عمومی علیرغم وجود مجور های لازم تخلف محسوب شده و موجب اختلال در زنجیره تامین دارو می گردد، به اطلاع می رساند در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مستند مبنی بر هرگونه تخلف در خصوص موارد فوق، مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری و اقدام قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «ممنوع شدن فروش سبدی، نقدی و توقف فروش داروها» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.