گسل رباط قره بیل فعال شده است



غلام جوان دلویی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع زمین لرزه های بامداد امروز در بجنورد، اظهار کرد: با توجه به افزایش لرزه خیزی محدوده گسل رباط قره بیل در سه سال اخیر، نصب و راه اندازی یک ایستگاه لرزه نگاری در منطقه سنخواست به منظور پوشش کامل این قطعه گسلی از نیازهای ضروری خراسان شمالی است .

وی تاکید کرد: پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله کشور، رویدادهای لرزه ای شمال شرق کشور را توسط سه ایستگاه لرزه نگاری باند پهن در شمال بجنورد واقع در محدوده ناوه، ایستگاه مراوه تپه و ایستگاه بی ارجمند شاهرود رصد و مشخصات رویدادها را تعیین می کند.

رئیس پژوهشکده زلزله شناسی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله تصریح می کند: طبق برآوردهای لرزه نگاری و رصد لرزه خیزی، یک ایستگاه لرزه نگاری باید در منطقه سنخواست نصب و راه اندازی شود.

جوان دلویی اضافه کرد: ساعت ۳:۲۱:۴۷ بامداد روز یکشنبه اول مهرماه ۱۴۰۳ زلزله ای با بزرگی M=۴٫۲ در نوزده کیلومتری جنوب غرب بجنورد و در عمق ۱۲ کیلومتری رخ داد. پس از ۷ دقیقه زلزله دوم با بزرگی ML=۴٫۹ در ساعت ۳:۲۸:۴۳ در عمق ۹ کیلومتری زمین در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر بجنورد و در مختصات ۳۷٫۳۴۱ درجه عرض جغرافیایی و ۵۷٫۳۰۲ درجه طول شرقی رخ داد.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «گسل رباط قره بیل فعال شده است» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.