جایگاه مردم دوران غیبت در کلام امام سجاد(ع)



به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق در جلسه ای به روایتی از امام سجاد علیه السلام درباره جایگاه و برتری مردمان دوران غیبت امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: امام سجاد علیه السلام دوستی به نام ابوخالد کابلی داشت، حضرت در کلامی در آن دوران ها، ذکر خیر مردم این زمانه (دوران غیبت) را کرده است.

وی افزود: امام علیه السلام فرمود: «یا أبا خالد إن أهل زمان غیبته القائلون بإمامته المنتظرون لظهوره»؛ مردم زمان او که معتقد به امامت و منتظر ظهور او هستند، از مردم تمام زمان ها بهترند، زیرا خداوند عقل و فهمی به آنها داده که غیبت در نزد آنها حکم مشاهده را دارد.

آیت الله فاطمی نیا اظهار کرد: در این حدیث امام(ع) می فرماید به مردم دوران غیبت امام زمان، نوع خاصی از عقل داده شده نه مطلق عقل، آنان امام خود را نمی بینند اما آن قدر معتقدند که گویا ایشان را می بینند، عقل امام شناسی عقل خاصی است.

فیلم سخنان آیت الله فاطمی نیا را در ادامه ببینید.

متن حدیث:

عن أبی حمزة الثمالی عن أبی خالد الکابلی عن علی بن الحسین ع قال تمتد الغیبة بولی الله الثانی عشر من أوصیاء رسول الله ص و الأئمة بعده یا أبا خالد إن أهل زمان غیبته القائلون بإمامته المنتظرون لظهوره أفضل أهل کل زمان لأن الله تعالی ذکره أعطاهم من العقول و الأفهام و المعرفة ما صارت به الغیبة عندهم بمنزلة المشاهدة و جعلهم فی ذلک الزمان بمنزلة المجاهدین بین یدی رسول الله ص بالسیف أولئک المخلصون حقا و شیعتنا صدقا و الدعاة إلی دین الله سرا و جهرا و قال ع انتظار الفرج من أعظم الفرج.

انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «جایگاه مردم دوران غیبت در کلام امام سجاد(ع)» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.