نیروگاه های گرمایش محلی راهکار کاهش مصرف گاز خانگی است



به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش موسوی تاکامی با بیان این که احداث نیروگاه های تولید آب گرم و سیستم گرمایش محلی تنها راه کاهش آلودگی و کاهش مصرف گاز است، گفت: برای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت گاز خانگی شهرداری ها باید در ساخت نیروگاه های تولید آب گرم در محله های شهرهای مازندران و گلستان اهتمام ورزند.

وی گفت: این نیروگاه ها می توانند از سوخت زباله، گاز، بیومس و گرمای خروجی استک نیروگاه ها تغذیه شوند و آب گرم را در یک سیکل بسته در شهرها به گردش در آوند.

وی اظهار داشت: این سیستم مصرف سوخت خانگی کشور را ۵۰ درصد کاهش می دهد و آب گرم مصرفی و نیز آب گرم سیستم های گرمایشی را تأمین می کند.

وسوی خاطرنشان کرد: باید از سیستم های گرمایش محلی نسل سوم، چهارم و پنجم بهره برد و مازندران و گلستان با توجه به ظرفیت های موجود زباله، بیومس، گاز، سوخت مایع و گرمای خروجی نیروگاه ها می توانند گزینه پایلوت خوبی برای کشور باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان اظهار داشت : گرمایش محلی یا District Heating راه نجات کشور برای رهایی از مصرف سوخت بی رویه و آلودگی است.

وی افزود: شهرک های مسکونی لاکچری نظیر خزرشهر، آکام شهر و غیره می توانند از همین امسال با احداث نیروگاه های CHP و سیستم لوله کشی آب گرم شهری شروع به کار نمایند.

وی در پایان گفت: برای اجرای این طرح می توان از شرکت های دانش بنیان بهره جست و شرکت های دانش بنیان را وارد میدان کرد.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «نیروگاه های گرمایش محلی راهکار کاهش مصرف گاز خانگی است» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.