شهرداری هیچ وظیفه ای درخصوص سامان دهی و نگهداری «تخت درگاه قلی بیگ» ندارد
ایسنا/کرمان مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمان، با اشاره به مطالب و فیلم های منتشرشده درخصوص وضعیت نابه سامان «تخت درگاه قلی بیگ» گفت: مرمت، سامان دهی و نگهداری این بنای تاریخی هیچ ارتباطی به شهرداری کرمان ندارد.
« سلمان متحدین»، با اشاره به اینکه شهرداری کرمان در سال ۱۳۹۷ اقداماتی ازجمله به سازی فضای سبز اطراف، بدنه سازی، رفع مشکلات ناشی از بارندگی، احداث کیوسک نگهبانی، نورپردازی و رنگ آمیزی را برای ساماندهی بنای «تخت درگاه قلی بیگ» با هزینۀ خود انجام داد، گفت: اقدامات یادشده خارج از حیطۀ وظایف شهرداری بود و صرفا با هدف حفظ بنای تاریخی «تخت درگاه قلی بیگ» و جلوگیری از تخریب آن انجام شد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر شهرداری کرمان آمادۀ هرگونه همکاری در راستای به سازی، مرمت و حفظ این بنای ارزشمند و سایر بناهای تاریخی شهر کرمان است.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمان یادآور شد: همان طور که شهرداری اهتمام به کف سازی و بدنه سازی بازار بزرگ کرمان، به سازی مجموعۀ «خواجه اتابک» و احیای «مدرسۀ بانو حیاتی» کرد، آمادگی دارد درخصوص به سازی، محوطه سازی، مرمت و نگهداری سایر بناهای تاریخی شهر همکاری کند تا از تخریب ظرفیت های ارزشمند تاریخی و گردشگری کرمان جلوگیری شود.
متحدین، وجود آثار متعدد تاریخی در کرمان را ظرفیتی برای جلب سرمایه گذاری و جذب گردشگر و رونق شهر دانست و افزود: به طور قطع هرقدر بناهای تاریخی بهتر نگهداری شده و به گردشگران داخلی و خارجی بیشتر معرفی شوند، نقش ویژه ای در رونق و توسعۀ پایدار شهر خواهد داشت.
وی بیان کرد: «تخت درگاه قلی بیگ» که این روزها مورد بی مهری قرار گرفته، در ورودی مجموعۀ «پردیسان قائم» و گلزار شهدا واقع شده و طی یک سال اخیر با قرار گرفتن مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شاهد حضور پرشور هم وطنان به این مجموعه هستیم.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: لازم است بنای «تخت درگاه قلی بیگ» مجددا مرمت و احیا شود تا تصویر مناسب و خاطرۀ خوبی از کرمان در ذهن گردشگران و زائران نقش ببندد.
انتهای پیام
« سلمان متحدین»، با اشاره به اینکه شهرداری کرمان در سال ۱۳۹۷ اقداماتی ازجمله به سازی فضای سبز اطراف، بدنه سازی، رفع مشکلات ناشی از بارندگی، احداث کیوسک نگهبانی، نورپردازی و رنگ آمیزی را برای ساماندهی بنای «تخت درگاه قلی بیگ» با هزینۀ خود انجام داد، گفت: اقدامات یادشده خارج از حیطۀ وظایف شهرداری بود و صرفا با هدف حفظ بنای تاریخی «تخت درگاه قلی بیگ» و جلوگیری از تخریب آن انجام شد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر شهرداری کرمان آمادۀ هرگونه همکاری در راستای به سازی، مرمت و حفظ این بنای ارزشمند و سایر بناهای تاریخی شهر کرمان است.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمان یادآور شد: همان طور که شهرداری اهتمام به کف سازی و بدنه سازی بازار بزرگ کرمان، به سازی مجموعۀ «خواجه اتابک» و احیای «مدرسۀ بانو حیاتی» کرد، آمادگی دارد درخصوص به سازی، محوطه سازی، مرمت و نگهداری سایر بناهای تاریخی شهر همکاری کند تا از تخریب ظرفیت های ارزشمند تاریخی و گردشگری کرمان جلوگیری شود.
متحدین، وجود آثار متعدد تاریخی در کرمان را ظرفیتی برای جلب سرمایه گذاری و جذب گردشگر و رونق شهر دانست و افزود: به طور قطع هرقدر بناهای تاریخی بهتر نگهداری شده و به گردشگران داخلی و خارجی بیشتر معرفی شوند، نقش ویژه ای در رونق و توسعۀ پایدار شهر خواهد داشت.
وی بیان کرد: «تخت درگاه قلی بیگ» که این روزها مورد بی مهری قرار گرفته، در ورودی مجموعۀ «پردیسان قائم» و گلزار شهدا واقع شده و طی یک سال اخیر با قرار گرفتن مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شاهد حضور پرشور هم وطنان به این مجموعه هستیم.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: لازم است بنای «تخت درگاه قلی بیگ» مجددا مرمت و احیا شود تا تصویر مناسب و خاطرۀ خوبی از کرمان در ذهن گردشگران و زائران نقش ببندد.
انتهای پیام
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «شهرداری هیچ وظیفه ای درخصوص سامان دهی و نگهداری «تخت درگاه قلی بیگ» ندارد» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.