خودم تصمیم گرفتم در کنسرت دوبی از ایران بخوانم!



به گزارش مشرق، نشست خبری و آیین رونمایی از آلبوم موسیقی گاه فراموشی عصر پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی، فردین خلعتبری آهنگساز و تهیه کننده، رامین صدیقی مشاور تهیه کننده، رضا موسوی مدیر هنری و جمعی از خبرنگاران، مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

شجریان در این آیین با تشریح چگونگی تولید آلبوم موسیقی گاه فراموشی اظهارداشت: این اثر هم آمیزی از موسیقی ایرانی و موسیقی جز است، نقطه مشترک آنها که بداهه پردازی است، در آلبوم گاه فراموشی به آن پرداخته شده است، فردین خلعتبری موسیقی را براساس اشعارش ساخته و می توان گفت که شعر و موسیقی باهم شکل گرفته است.

هومن خلعتبری و همایون شجریان در ابتدای برنامه به حاضران خوش آمد گفتند.

در ادامه خلعتبری گفت این چهارمین همکاری من با همایون است. در واقع موسیقی سریال جیران و آلبوم گاه فراموشی سومین و چهارمین همکاری ماست. و کیست که از همکاری با همایون شجریان رضایت نداشته باشد.

هومن خلعتبری در ادامه، درباره این موضوع که چرا در آلبوم گاه فراموشی از نوازندگان غیر ایرانی بهره برده، گفت: این اثر مبتنی به موسیقی است که به نوازندگان خاصی نیاز داشت. او افزود: این اثر کوارتتتی چهارنفره است و در آن رویکردی داریم که بداهه نوازی با یک گونه خاص بخشی از آن است. من با شیوه و آثار دوتا از نوازندگان آشنا بودم. دونوازنده دیگر هم در کارشان تبحر دارند.

همایون درباره کنسرت اخیرش در دوبی و خواندن اثری درباره ایران همچنین حاشیه های صحبت های ابراهیم حامدی (ابی) درباره نام نبردن از خلیج فارس هم گفت: من در جریان اتفاقات رخ داده قبلی بودم اما کار خودم را انجام می دهم و به حواشی و اخبار کاری ندارم خواندن برای ایران در دوبی خواست خودم بود و کشور امارات برای نخواندن از ایران محدودیتی نگذاشت و ما هم در این رابطه با مورد یا فردی برخورد نداشتیم.

مراسم امروز با رونمایی آلبوم «گاه فراموشی» و امضای پوستر، اثر مذکور حاصل همکاری همایون شجریان و فردین خلعتبری به پایان رسید.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «خودم تصمیم گرفتم در کنسرت دوبی از ایران بخوانم!» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.