اقرار شرکت های دارویی متخلف به گران فروشی «داروهای ژنریک» در پی افشاگری تسنیم



به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ نهم آذر ماه جاری، خبری با عنوان تخلف بزرگ برخی شرکت های واردات دارو/ فروش داروهای ژنریک به قیمت برند اصلی! + سند منتشر کردیم.

در این مطلب اشاره شد که براساس ضوابط قیمت گذاری داروها در سازمان غذا و داروی ایران، قیمت «داروهای ژنریک وارداتی» باید ۴۰ تا ۶۰درصد ارزان تر از قیمت داروی برند اصلی در بازار کشورمان باشد؛ اما طبق برخی مستندات که در اختیار تسنیم قرار دارد، برخی شرکت های واردکننده داروهای ژنریک در کشور، داروی ژنریک خود را در سایه غفلت «سازمان غذا و دارو» با قیمتی برابر با قیمت داروی برند اصلی به فروش می رسانند!

در پی انتشار این خبر، یکی از این شرکت ها که از مصادیق بارز ارتکاب به چنین تخلفی محسوب می شد و داروهای ژنریک خود را در بازار مصرف کشورمان به قیمت داروی برند اصلی می فروخت، مجبور به کاهش ۴۰درصدی قیمت داروی خود شد!

تمکین شرکت های دارویی متخلف به لزوم اجرای قانون در حوزه قیمت گذاری در حالیست که پس از انتشار خبر تخلف این شرکت های دارویی از سوی تسنیم، عضو اتحادیه واردکنندگان دارو در واکنش به این مطلب و در فراری رو به جلو، انتشار چنین خبری را به سال ۹۶ نسبت داده و مدعی شده بود: «با بررسی هایی که انجام دادم این خبر در سال ۹۶ بیان شده و باز هم انتشار پیدا کرده است هر چند این موضوع بعید است که فراگیر باشد و ممکن است در موارد محدود اتفاق افتاده باشد و بازنگری خواهد شد!»

انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «اقرار شرکت های دارویی متخلف به گران فروشی «داروهای ژنریک» در پی افشاگری تسنیم» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.