دستگاههای دولتی مانع واگذاری و مولدسازی داراییهای مازاد - تسنیم
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجمع عمومی سالیانه سازمان خصوصی سازی در سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور «محمدجواد شریف زاده» معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، « ابراهیم بازیان» رییس سازمان خصوصی سازی، اعضای هیات مدیره، حسابرس و نمایندگان دستگاه های دولتی ذیربط در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست شریف زاده، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد برگزار شد، گزارش هیات مدیره قرائت و صورت های مالی سال ۱۴۰۲ این سازمان مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای مجمع رسید.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در این نشست، گفت: چالش های فراوانی پیش روی مولدسازی قرار داشته و دستگاه های دولتی به سختی تمایل به واگذاری و مولدسازی دارایی های مازاد خود دارند.
وی با بیان اینکه به واسطه مولدسازی بار زیادی بر دوش سازمان خصوصی سازی گذاشته شده است، افزود: اکنون به نقطه امیدوار کننده ای در طرح مولدسازی رسیده ایم که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
شریف زاده اظهار داشت: اصلاح ساختار و اساسنامه سازمان خصوصی سازی در حوزه مولدسازی باید پیگیری شود.بازیان، رییس سازمان خصوصی سازی نیز در این نشست با تشریح عملکرد و برنامه های این سازمان گفت: در راستای مولدسازی دارایی های مازاد دولت، با رویکرد تفویض اختیارات، از ابتدای سال جاری اتفاقات خوبی رخ داده است.
رییس سازمان خصوصی سازی افزود: تعداد دو هزار و ۴۹۵ ملک را تا پایان تیرماه به عنوان ملک مازاد شناسایی کرده ایم.
بازیان با بیان اینکه تکالیف مربوط به مولدسازی در جریان است، اضافه کرد: راهبردهای این سازمان برای پنج سال آتی، شامل مولدسازی دارایی دولت، خصوصی سازی (واگذاری مالکیت و مدیریت بنگاه ها به بخش غیردولتی)، نظارت بر واگذاری های انجام یافته و صیانت از اموال مشمول واگذاری و نظارت بر واگذاری های بنگاه های تحت مالکیت نهادهای عمومی غیر دولتی با اولویت صندوق های بازنشستگی است.
انتهای پیام/
در این جلسه که به ریاست شریف زاده، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد برگزار شد، گزارش هیات مدیره قرائت و صورت های مالی سال ۱۴۰۲ این سازمان مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای مجمع رسید.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در این نشست، گفت: چالش های فراوانی پیش روی مولدسازی قرار داشته و دستگاه های دولتی به سختی تمایل به واگذاری و مولدسازی دارایی های مازاد خود دارند.
وی با بیان اینکه به واسطه مولدسازی بار زیادی بر دوش سازمان خصوصی سازی گذاشته شده است، افزود: اکنون به نقطه امیدوار کننده ای در طرح مولدسازی رسیده ایم که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
شریف زاده اظهار داشت: اصلاح ساختار و اساسنامه سازمان خصوصی سازی در حوزه مولدسازی باید پیگیری شود.بازیان، رییس سازمان خصوصی سازی نیز در این نشست با تشریح عملکرد و برنامه های این سازمان گفت: در راستای مولدسازی دارایی های مازاد دولت، با رویکرد تفویض اختیارات، از ابتدای سال جاری اتفاقات خوبی رخ داده است.
رییس سازمان خصوصی سازی افزود: تعداد دو هزار و ۴۹۵ ملک را تا پایان تیرماه به عنوان ملک مازاد شناسایی کرده ایم.
بازیان با بیان اینکه تکالیف مربوط به مولدسازی در جریان است، اضافه کرد: راهبردهای این سازمان برای پنج سال آتی، شامل مولدسازی دارایی دولت، خصوصی سازی (واگذاری مالکیت و مدیریت بنگاه ها به بخش غیردولتی)، نظارت بر واگذاری های انجام یافته و صیانت از اموال مشمول واگذاری و نظارت بر واگذاری های بنگاه های تحت مالکیت نهادهای عمومی غیر دولتی با اولویت صندوق های بازنشستگی است.
انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «دستگاههای دولتی مانع واگذاری و مولدسازی داراییهای مازاد - تسنیم» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.