دیوار بین دانشگاه نیشابور و دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برداشته شد
به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه نیشابور، دیوار های بین دانشگاه نیشابور و دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با حضور روسا، معاونان و مدیران هر دو دانشگاه، روز گذشته برداشته شد.
این اقدام با هدف افزایش تعاملات و تعالی بخشیدن به فعالیت های علمی و پژوهشی در راستای بیانات مقام عالی وزارت در خصوص از بین بردن حصارکشی و مرزکشی بین دانشگا ه های غیر پزشکی و پزشکی و همچنین اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه همکاری بین این دو دانشگاه و به طور خاص راه اندازی رشته های بین رشته ای در دانشکده فناوری های نوین بین رشته ای و همچنین گسترش پژوهش های بنیادی بین رشته ای صورت گرفت.
دکتر رحمانی دوست رئیس دانشگاه نیشابور ضمن ابراز خرسندی از اجرایی کردن این تصمیم تأکید کرد: ما دو دانشگاه مجاور و همسایه هستیم و دست در دست هم، با برداشتن مرز ها و دیوار های بین دو دانشگاه با تمام توان، با دوستی و تعامل دوشادوش یکدیگر برای رشد و تعالی شهرستان خدمت خواهیم کرد.
درودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز با اشاره به گفته های وزیر علوم، بر افزایش تعاملات و همکاری های دوجانبه علمی و پژوهشی ابراز تأکید کرد.
گفتنی است چندی پیش دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حصارکشی و مرزبندی بین دانشگاه های پزشکی و غیرپزشکی انتقاد کرده و ابراز داشت: چرا باید دانشگاه تهران با دانشگاه علوم پزشکی تهران مرز جدا داشته باشد و چه دلیلی وجود دارد که در آن دانشگاه هم رشته های نظیر ریاضی، مدیریت تدریس شود و دانشگاه تهران نیز دقیقا همین رشته ها را آموزش دهد و ما امکان استفاده از امکانات یکدیگر را نداشته باشیم. چرا نباید آدرس دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران یکی باشند تا از نظر رتبه علمی جایگاه بالاتری را نیز داشته باشند و ما بتوانیم در مجامع بین المللی رتبه های بالاتری را کسب کنیم؛ این موارد، مسائلی هستند که نیازمند بررسی های جدی است.
این اقدام با هدف افزایش تعاملات و تعالی بخشیدن به فعالیت های علمی و پژوهشی در راستای بیانات مقام عالی وزارت در خصوص از بین بردن حصارکشی و مرزکشی بین دانشگا ه های غیر پزشکی و پزشکی و همچنین اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه همکاری بین این دو دانشگاه و به طور خاص راه اندازی رشته های بین رشته ای در دانشکده فناوری های نوین بین رشته ای و همچنین گسترش پژوهش های بنیادی بین رشته ای صورت گرفت.
دکتر رحمانی دوست رئیس دانشگاه نیشابور ضمن ابراز خرسندی از اجرایی کردن این تصمیم تأکید کرد: ما دو دانشگاه مجاور و همسایه هستیم و دست در دست هم، با برداشتن مرز ها و دیوار های بین دو دانشگاه با تمام توان، با دوستی و تعامل دوشادوش یکدیگر برای رشد و تعالی شهرستان خدمت خواهیم کرد.
درودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز با اشاره به گفته های وزیر علوم، بر افزایش تعاملات و همکاری های دوجانبه علمی و پژوهشی ابراز تأکید کرد.
گفتنی است چندی پیش دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حصارکشی و مرزبندی بین دانشگاه های پزشکی و غیرپزشکی انتقاد کرده و ابراز داشت: چرا باید دانشگاه تهران با دانشگاه علوم پزشکی تهران مرز جدا داشته باشد و چه دلیلی وجود دارد که در آن دانشگاه هم رشته های نظیر ریاضی، مدیریت تدریس شود و دانشگاه تهران نیز دقیقا همین رشته ها را آموزش دهد و ما امکان استفاده از امکانات یکدیگر را نداشته باشیم. چرا نباید آدرس دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران یکی باشند تا از نظر رتبه علمی جایگاه بالاتری را نیز داشته باشند و ما بتوانیم در مجامع بین المللی رتبه های بالاتری را کسب کنیم؛ این موارد، مسائلی هستند که نیازمند بررسی های جدی است.
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «دیوار بین دانشگاه نیشابور و دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برداشته شد» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.