تکذیب استفاده از مازوت در نیروگاه های تهران
عبدلی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
علی اصغر عبدلی، مدیرکل بهسازی نیروگاه و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اصلا هیچ نیروگاهی در تهران از سوخت مازوت استفاده نمی کند. آلودگی کلانشهر ها هم ربطی به سوخت مازوت به خصوص در تهران ندارد. ۷ سال است که در نیروگاه های استان تهران مازوت استفاده نمی شود.
عبدلی گفت: مازوتی که در اختیار نیروگاه ها و صنایع قرار می دهند، استاندارد نیست و دو تا سه درصد گوگرد دارد که در زمان احتراق اکسید می شود و ایجاد آلودگی می کند. به طور کلی برخی از نیروگاه ها که فاصله بسیاری با شهر و کلانشهر ها دارند از مازوت و آن هم با مصرف خیلی پایین استفاده می کنند.
مدیرکل بهسازی نیروگاه و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی گفت: در نیروگاه بعثت از سال ۹۳ که شیر های سوخت مازوت آن ها بسته شده است، تاکنون یک لیتر مازوت هم در این مجموعه مصرف نشده است.
این مقام مسئول گفت: در نیروگاه منتظرقائم نیز از سال ۹۴ تاکنون سوخت مازوت مصرف نشده است، مازوت در نیروگاه ها منجر به عبور پارامتر های آلایندگی هوا و اکسید های گوگرد از میزان مجاز می شود که در حال حاضر برای حذف این آلاینده ها دو روش قبل از احتراق و بعد از احتراق برای حذف گوگرد از سوخت وجود دارد.
عبدلی در پایان گفت: اگر تنها در سه پالایشگاه کشور تجهیزات حذف گوگرد از سوخت مازوت نصب شود، امکان تامین سوخت با کیفیت برای تمامی نیروگاه های کشور فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/
علی اصغر عبدلی، مدیرکل بهسازی نیروگاه و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اصلا هیچ نیروگاهی در تهران از سوخت مازوت استفاده نمی کند. آلودگی کلانشهر ها هم ربطی به سوخت مازوت به خصوص در تهران ندارد. ۷ سال است که در نیروگاه های استان تهران مازوت استفاده نمی شود.
عبدلی گفت: مازوتی که در اختیار نیروگاه ها و صنایع قرار می دهند، استاندارد نیست و دو تا سه درصد گوگرد دارد که در زمان احتراق اکسید می شود و ایجاد آلودگی می کند. به طور کلی برخی از نیروگاه ها که فاصله بسیاری با شهر و کلانشهر ها دارند از مازوت و آن هم با مصرف خیلی پایین استفاده می کنند.
مدیرکل بهسازی نیروگاه و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی گفت: در نیروگاه بعثت از سال ۹۳ که شیر های سوخت مازوت آن ها بسته شده است، تاکنون یک لیتر مازوت هم در این مجموعه مصرف نشده است.
این مقام مسئول گفت: در نیروگاه منتظرقائم نیز از سال ۹۴ تاکنون سوخت مازوت مصرف نشده است، مازوت در نیروگاه ها منجر به عبور پارامتر های آلایندگی هوا و اکسید های گوگرد از میزان مجاز می شود که در حال حاضر برای حذف این آلاینده ها دو روش قبل از احتراق و بعد از احتراق برای حذف گوگرد از سوخت وجود دارد.
عبدلی در پایان گفت: اگر تنها در سه پالایشگاه کشور تجهیزات حذف گوگرد از سوخت مازوت نصب شود، امکان تامین سوخت با کیفیت برای تمامی نیروگاه های کشور فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «تکذیب استفاده از مازوت در نیروگاه های تهران» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.