۵۳۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در کردستان رفع تصرف شد



به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی که ظهر امروز در مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شده از رفع تصرف بیش از ۵۳۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: ما به عنوان مدیران و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی باید خیلی مواظب عملکرد خود باشیم تا خدای نکرده مدیون خون شهدا، انقلاب و مردم نشویم.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بر لزوم ورود دستگاههای متولی امر قبل از ایراد خسارت به بیت المال تاکید کرد و افزود: فلسفه وجودی این شورا هماهنگی و همکاری بین ادارات در جهت هرگونه تعرض و دست اندازی به بیت المال است.



وی بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر طرح کاداستر در استان کردستان تاکید کرد: تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی بسیار ضروری است و این اقدام باید در کمترین زمان ممکن صورت بپذیرد.

وی اضافه کرد: اداره ثبت اسناد و املاک موظف است هرگونه سهل انگاری و عدم همکاری ادارات مربوطه را در این خصوص به دبیرخانه این شورا گزارش دهد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در ادامه از رفع تصرف ۷۰۱ فقره از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کردستان به مساحت بیش از ۵۳۰ هکتار در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: در همین مدت ۵۲۸ پلاک به مساحت ۵۵ هزار هکتار در سامانه ثبت اسناد و املاک استان تثبیت شد و همچنین ۴۴۹ پلاک در سطح ۴۲۷ هزار هکتار سند تک برگ صادر شده است.

در ادامه این جلسه محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب سنندج و دبیر این شورا بر لزوم مستندسازی اراضی ملی و نظارت بر روند اقدامات ادارات متولی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح کاداستر و تثبیت اسناد اراضی ملی و منابع طبیعی را پیگیری کرده ایم و امیدواریم این مهم در کمترین زمان توسط اداره ثبت اسناد و املاک اقدام شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ی
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «۵۳۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در کردستان رفع تصرف شد» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.