استخدام نیروهای غیربومی در پروژه های نفتی ایلام قابل قبول نیست



شکرالله شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جذب هر گونه نیرو در شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی در استان ایلام، باید ضابطه مند و به دور از رابطه بازی صورت گیرد.

وی، هدف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار برشمرد و تصریح کرد: شرکت های نفت و گاز ایلام در جذب نیروی کار باید دقت کنند تا اولویت نیروهای بومی و کارگرانی باشد که قبلا اخراج یا در شرف اخراج هستند باشد.

شیرخانی اظهار کرد: جذب هر گونه نیرو در شرکت ها، باید برابر ضوابط و به دور از روابط باشد و بر اساس ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه اولویت با نیروهای بومی، متخصص و کارآمد است.

وی گفت: در جذب نیروهای کار مورد نیاز با رعایت قوانین و مقررات استخدامی و ضوابط شرکت، اولویت با نیروهایی باشد که از قبل دارای سوابق متعدد بوده و در پروژه های مختلف در احداث این مجتمع حضور داشتند و اخیرا بیکار شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان اینکه حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به بهانه های مختلف از کارگران غیربومی استفاده می کنند، افزود: به هیچ وجه استخدام نیروهای غیربومی در پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی استان قابل قبول نیست و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مدیران شرکت های نفت و گاز، نیروهای مورد نیاز در حوزه های تخصصی را اعلام کنند تا مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان، نیروهای مورد نیاز آنها را تربیت و تامین کند.
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «استخدام نیروهای غیربومی در پروژه های نفتی ایلام قابل قبول نیست» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.