نشت مواد نفتی باعث تلف شدن ماهی ها در ساحل عسلویه شد
به گزارش مشرق، بهزاد حیدری، اظهار داشت: بر اثر نشت مواد نفتی و آلاینده های شیمیایی شاهد نابودی حجم زیادی از گونه تن ماهیان شامل زرده و هور در سواحل عسلویه و نخل تقی هستیم.
بیشتر بخوانید: دستور ویژه برای رسیدگی به حادثه نشت نفت
وی با اشاره به انجام نمونه برداری از ماهیان تلف شده برای تشخیص علل و عوامل دقیق وقوع این حادثه بیان کرد: این نمونه ها برای اعلام نتیجه به آزمایشگاه ارسال شده است.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه برآورد دقیقی از میزان تلفات این ماهی ها نداریم افزود: پراکندگی گسترده ای را در اتلاف ماهی ها شاهد هستیم.
وی یکی از عوامل مرگ و میر و انقراض ماهی ها را توسعه و گسترش مراکز شیمیایی و پتروشیمی دانست و بیان کرد: شیلات همواره نسبت به این موضوع معترض بوده است.
حیدری تاکید کرد: هشدارهای مکرر نسبت به وضعیت آلودگی عوامل شیمیایی و صنعتی در استان بوشهر ارائه شده بود ولی با بی توجهی شاهد خسارت های گسترده ای هستیم.
بیشتر بخوانید: دستور ویژه برای رسیدگی به حادثه نشت نفت
وی با اشاره به انجام نمونه برداری از ماهیان تلف شده برای تشخیص علل و عوامل دقیق وقوع این حادثه بیان کرد: این نمونه ها برای اعلام نتیجه به آزمایشگاه ارسال شده است.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه برآورد دقیقی از میزان تلفات این ماهی ها نداریم افزود: پراکندگی گسترده ای را در اتلاف ماهی ها شاهد هستیم.
وی یکی از عوامل مرگ و میر و انقراض ماهی ها را توسعه و گسترش مراکز شیمیایی و پتروشیمی دانست و بیان کرد: شیلات همواره نسبت به این موضوع معترض بوده است.
حیدری تاکید کرد: هشدارهای مکرر نسبت به وضعیت آلودگی عوامل شیمیایی و صنعتی در استان بوشهر ارائه شده بود ولی با بی توجهی شاهد خسارت های گسترده ای هستیم.
گفتگو با هوش مصنوعی
💬 سلام! میخوای دربارهی «نشت مواد نفتی باعث تلف شدن ماهی ها در ساحل عسلویه شد» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.